Tulonsa varmisti neljä maailmanmestaruutta urallaan voittanut Kawasaki-pilotti Kork Ballington. Toista kertaa Imatran muisteloissa esiintyvän eteläafrikkalaisen aktiivivuodet osuivat 1970- ja 80- lukujen vaihteeseen. Aikaan, jolloin peräkkäisillä sylintereillä varustetut kaksitahtiset Kawasakit heiluttivat tahtipuikkoa keskiluokissa. Imatralla Ballington kukitettiin voittajaksi neljästi. Vuonna 1978 hän voitti sekä 250-kuutioiset, että kolmepuolikkaat. Vuosina 1979 ja 1980 Ballington voitti kaksipuolikkaat. Imatran näytösajossa Ballington kaasuttaa italialaisen Flavio Frighin omistamaa nelisylinteristä 500-kuutioista Kawasaki KR500-pyörää vuosimalliltaan 1981.
Myös toinen menneiden aikojen kova Kawasaki-kuski nähdään heinäkuun alussa Vuoksenrannan radalla. Imatran näytösajojen vakiokasvo Jean Francois Baldé ilmoitti tulevansa paikalle. Vuonna 1981 Imatralla 250-kuutioisissa kakkoseksi ajanut ranskalainen taluttaa radalle 350-kuutioisen peräkkäissylinterisen Kawasaki KR350-pyörän. Myös tämä Kawasaki kuuluu Frighin kokoelmaan. Baldé:n pitkähkö ura kesti toistakymmentä vuotta vuodesta 1973 vuoteen 1989. Parhaimmillaan mies oli 1980 ja -81, jolloin hänen palkintokaappiinsa ilmaantui kaksi MM-pronssia kolmepuolikkaista ja yksi hopea 250-kuutioisista.
Menneiden aikojen ajajat ja pyörät nähdään tositoimissa Imatralla 53. Imatranajon IRRC-osakilpailun täytelähtönä kumpanakin kilpailupäivänä.
Kansainvälisen katuratasarjan IRRC:n (International Road Racing Championship) osakilpailu ajetaan Imatran Vuoksenrannan katuradalla 7.-9.heinäkuuta 2017.