On mielenkiintoista, miten voimakkaasti Honda FX650 Fusqvarnan tankki vaikuttaa kokonaisuuteen. Toki itse pyörää on pelkistetty ja tehty omanlaisekseen, mutta Felix kertoo sivustollaan, että projektin sydän ei ole runko tai moottori, vaan legendaarinen 70/80-lukujen Hussejen tankki, joka yksinään sai heidät innostumaan.
Husqvarnan logoa on muutettu: nimessä Fusqvarna F tarkoittaa luonnollisesti Felixiä. Sivustolla kerrotaan, että alunperin nimeksi oli aiottu Fucksvarnaa, mutta "vaikka nimellä olikin hyvä soundi, se toimi vasten haluamme kunnioittaa satavuotiasta valmistajaa, ja olisi myös voitu tulkita väärin".
Pyörän tankki on loistavan punaisen ja kiiltävän kromin juhlaa. Valtaosa pyörän muista osista on mustaa, jotta raikas punainen tankissa ja takarungossa pääsisi paremmin esille.
Felix otti vuosimallin 2001 650 Honda FX:n moottorista kaiken epäolennaisen ja tarpeettoman pois säilyttäen vain olennaisen. Tallin tapoihin kuuluu purkaa kaikki ja kunnostaa komponentti komponentilta.
Takarunko on eliminoitu miltei kokonaan, se toimii lähinnä istuimen alustana. Ratkaisu antaa pyörälle ison osan sen luonteesta: katsoja saa sellaisen vaikutelman, että istuin ja kuljettaja ikäänkuin roikkuisivat ilmassa takapyörän päällä.
Istuin puolestaan on niin pelkistetty kuin mahdollista ja päällystetty Alcantaralla.
Ajoasento on rajoitettu oleelliseen ja sähköpuolen hoitavat Motocadgetin laitteet. Pirellin M60-renkaiden ulkonäkö antaa juuri oikean määrän aggressiivisuutta kauniiden mustien pinnavanteiden kanssa.
Rikkana rokassa on musta yksisylinterinen moottori, jonka käyntiääneen ja soundiin Le Garage de Félix on omatekoisen pakoputkiston myötä paneutunut tosissaan.
Pieni, mutta tärkeä yksityiskohta on pyörän katulailliseksi tekevä rekisterikilven pidin, joka on kiinnitetty taka-akseliin. Se sijoittuu takapyörän ylätakapuolelle ja toimii ikäänkuin minilokasuojana.
Pyörä on muuten myynnissä, jos kiinnostaa...
Lisätietoja Le Garage de Félixin kotisivuilta. Asiasta kertoi ensin Designboom.