Tuorein viilaus tapahtui vuonna 2013, kun pyörä sai ABS:n ja Brembon jarrut. Hayabusa edustaa edelleen 15 vuotta vanhoja suunnittelullisia näkemyksiä: moottori on perustaltaan sama samoin kuin runkokin kantaa vuoden 1999 peruja.
Nykyään jo tuhatkuutioiset sporttipyörätkin tarjoavat saman verran tehoa ja enemmän käsiteltävyyttä. Silti moni pitää edelleen Busasta, ja malli on varsinkin Suomessa saanut uskollisen kannattajakunnan. Asialla lienee jotain tekemistä myös karun huippunopeuden, joka alkaa rajoitukset ohittamalla 3:lla, kanssa. Lisäksi mallia on helppo virittää ja pitkäakselivälisenä se on osoittautunut kiitolliseksi rakennettavaksi kiihdytyskisoja varten. Moottori myös kestää virittämistä hyvin.
Huhut kertovat, että uusi Hayabusa näkisi päivänvalon joko vuoden 2014 lopulla tai vuoden 2015 alussa. Julkistuksen ajankohta riippunee enemmän siitä, milloin huhuttu uusi GSX-R1000 esitellään. Se taas liittynee suoraan Suzukin palaamiseen MotoGP-sarjaan. Mikäli GSX-R1000 esitellään vasta vuoden 2015 mallivuoden edustajana, voi olla, että uusi Hayabusa julkistetaan vuoden 2016 mallina.
Mitä sitten odottaa uudelta Busalta? Vähemmän painoa ja kuutioita, enemmän tehoa sekä ketteryyttä, modernisoitua ulkonäköä ja ehkä lyhyempää akseliväliä? Sekä varmaankin modernia elektroniikkaa. Toisaalta Suzuki ei oikein voi sekoittaa pakkaa Gikserin suuntaan.