Vespa on 98-kuutioinen ja ns. nollasarjaa, joita on rakennettu kaikkiaan noin 60 kappaletta. Pyörä on käytännössä käsin rakennettu, pellit on vasaroitu muotoonsa puumuottien päällä. Hitsaukset on myös kaikki tehty käsin.
Pyörän rungon numero on 1003 ja moottorin 014. Pyörä sijaitsee Reggio Emiliassa Italiassa.
Pyörään on tehty alustava restaurointi, tarkoituksena tutustua siihen rakennusteknologiaan, mitä käytettiin 0-sarjassa. Maali on hiottu pois (ei hiekkapuhallettu) ja rekisterikilpi on suojattu läpinäkyvällä päälllysteellä.
Tämä on olemassaolevista Piaggion mestariteoksista vanhin, ja Corradino d'Ascanion käsialaa. Pyörän moottori on yksisylinterinen kaksitahtinen ja kuutiotilavuudeltaan 98 cm3. Se on puhallinilmajäähdytteinen. Pyörän vaihdelaatikko on kolmipykäläinen.
Pyörä on toimintakunnossa ja sen italialaiset dokumentit ovat kunnossa. Sen uskotaan olevan valmistusnumeroltaan kolmas Piaggion 60 alkuperäisestä prototyypistä. Oletettavasti se on myös ollut ensimmäinen Vespa, jolla on oikeasti ajettu italialaisilla teillä. Kahta aiempaa versiota olisi pidetty lähinnä näyttelykappaleina. Kaksi ensimmäistä pyörää on ilmeisesti hävinnyt ajan melskeissä, joten kyse todella on historiallisesta harvinaisuudesta.
Huutokauppaa on jäljellä muutama päivä, joten vielä on mahdollisuus käyttää tilaisuus hyväkseen.
Pääset ihailemaan maailman vanhinta Vespaa Catawikin huutokauppaan tästä.