Pyörän rakentelun takana on Ilocanossa Filippiineillä toimiva OttoJworkz, seitsemän moottoripyöristä kiinnostuneen kaveruksen ryhmä. Pyörän omistaa JayJay Herman.

Pyörässä on show-meininkiä muutenkin, sillä etupää ei tietenkään ole teleskooppi, vaan pikemminkin keinuhaarukka yhdellä vaimentimella. Takapää on niinikään yksiaisaisella keinuhaarukalla toteutettu.

OttoJworkzin pyörässä taitaa olla tarpeeksi blingblingiä.

OttoJworkzin pyörässä taitaa olla tarpeeksi blingblingiä.

Lisäksi pyörässä on blingblingiä: kultausta etuosassa ja kuviorakenteinen "kate". Istuin on läpinäkyvää akryylipleksiä ja valaistu alhaaltapäin. Pyörän vanteet on tietenkin valaistu. Ja kun pyörässä on koristeosien lisäksi myös kromia, niin näkymä lienee yöaikaan "täydellinen".

Eniten huomiota herättävät kuitenkin vanteet ja niiden navat / keskiöt. Taikka oikeastaan napojen puuttuminen. Pyörien ripustus on tehty keskiöttömäksi, mikä kieltämättä on aina yhtä eksoottisen näköistä.

OttoJworkz Suzuki.

OttoJworkz Suzuki.

Rapplerin jutun mukaan on vaikea rakentaa sellaista keskiötöntä vannetta, joka oikeasti toimii: useimmat ratkaisut mitä näkee, eivät sovellu ajamiseen. Jheremy Abiang, joka oli designin ja kustomoinnin suunnittelija kertoo, että he perustivat keskiöttömän vanteen designinsa niihin kansainvälisiin ratkaisuihin, joita löysivät netistä. 

He joutuivat kuitenkin kehittämään ratkaisusta oman versionsa, että saivat sen mekaanisesti toimimaan. Pyörän rakentamisprojekti kesti vuoden, ja haastavinta siinä oli keskiöttömien vanteiden kehittäminen. Tällä hetkellä miehet keskittyvät keräämään ansaittua glooriaa kustomoimallaan pyörällä ja osallistuvat sillä näyttelyihin.

OttoJworkzin Facebook-sivuille pääset tästä ja täältä voit katsoa videon heidän pyörästään.

OttoJworkz lisäsi pyörään kromia ja kultaa.

OttoJworkz lisäsi pyörään kromia ja kultaa.

Etupyörän ripustus selviää hyvin tästä.

Etupyörän ripustus selviää hyvin tästä.

OttoJworkz

OttoJworkz

Ja takapyörän ripustus tästä.

Ja takapyörän ripustus tästä.