Pyörän voimanlähteenä on sama 750 cm3 nestejäähdytteinen V-twin kuin olemassaolevassa Street 750:ssä, tosin tuunatummassa muodossa. Harley mainostaa tiedotteessaan, että kyseessä on voimakas keskisarjalainen, jonka suorituskykyä ja hallittavuutta on päivitetty, samoin ajoasentoa.
Street Rodin uuden High Output Revolution X 750 V-twin -moottorin pitäisi tuottaa enemmän voimaa yläkierroksilla ja vääntöä laajemmalla kierrosvälillä kuin aiemmin:
– Street Rodin uudessa moottorissa on tiukemmat nokat, virtauspenkissä säädetyt kannet, parempi puristussuhde ja korkeampi kierroskatto. Se on tehty herättämään huomiota, ja uusi ketterä ja aggressiivinen runko sopii moottoriin täydellisesti. Pyörän asenne, istuimen sijainti, taakse sijoitetut jalkatapit ja leveä ohjaustanko antavat kuljettajalle täyden hallinnan tunteen. Olemme todella innoissamme, että lopullinen Street Rod paitsi näyttää todella hyvältä, myös muistuttaa hyvin paljon aikaisia luonnoksiamme, hehkuttaa Mathew Weber, Harley-Davidsonin pääsuunnittelija.
Street Rodin nestejäähdytteinen, yksillä nokka-akseleilla varustettu 8-venttiilinen 60° V-Twin moottori tuottaa 20 % enemmän hevosvoimia ja 10 % enemmän vääntöä kuin Street 750. Suurin teho irtoaa 8 750 kierroksella ja vääntö 4 000 kierroksella. Moottorin pitäisi olla parhaimmillaan 4 000 ja 5 000 kierroksen välillä.
Moottorissa on suurempi ilmansuotimen kotelo sekä uusi 42 mm kaksoisläppärunko. Lisäksi siinä on uudet neliventtiilikannet ja korkeanostoiset nokka-akselit. Nämä, sekä moottoriin sovitettu pakoputkisto, ovat suunniteltu parantamaan moottorin kaasujenvaihtoa. Puristussuhde on kasvatettu 11.0:1:stä 12.0:1:een ja kierrosmittarin punarajaa nostettu 8 000 kierroksesta 9 000:een.
Pyörässä on jäykempi 43 mm:n upside-down-haarukka ja ohjauskulmaa on tiukennettu 32 asteesta 27:n asteeseen. Takajousto on kasvatettu 117 mm:n ja takavaimentimilla on erillissäiliöt. Myös takahaarukkaa on pidennetty hieman.
Street Rodista on saatavilla kolme värivaihtoehtoa: Vivid Black, Charcoal Denim sekä Olive Gold
Istuinkorkeus on nostettu 765 millimetriin. Street Rodissa on taotut jarru- ja kytkinpolkimet ja taakse asennetut jalkatapit. Kallistuskulmaa on kasvatettu 28,5 asteesta 37,3:een (oikealle) ja 40,2:een (vasemmalle).
Ohjaustangon päihin sijoitetut peilit voi siirtää kahvojen ylä- tai alapuolelle, ja ne voidaan taittaa taakse vaivattomasti.
Edessä ja takana on 17-tuumaiset Open Spoke Black Cast -alumiinivanteet uusilla Michelin Scorcher 21 -renkailla. Rengaskoko edessä on 120/70 R17V ja 160/60 R17V takana. Etujarruina on kaksimäntäiset satulat ja ABS:llä varustetut 300 mm etulevyjarrut. Harley-Davidsonin Smart Security System -turvajärjestelmä tulee mukana vakiona.
Myös pyörän tyyli on Harley-Davidsonin Dark Custom -lookin mukaista.