Winston Yeh muokkasi XSR700-mallista tyylinsä mukaisen - ilman rungon leikkaamista tai hitsaamista. Tulokseksi saatiin yhden sijasta kaksi mestariteosta. XSR700-pyörästä tulee helpoin muutoksin alle tunnissa joko café racer -tyylinen katupyörä Corsa Scorcher Soil Scorpion tai maastoajoon valmis scrambler-tyylinen Soil Scorpion.
XSR700:sta voi siis muokata yhtä hyvin café racer- kuin scrambler-pyöränkin ydinominaisuuksista ja ajettavuudesta tinkimättä, kerrotaan Yamahan tiedotteessa.
– XSR oli erinomainen aihio rakentamiselle, Winston Yeh toteaa. – 700-mallin putkirunko on mahtava, ja teho-painosuhde on moottoripyörälle täydellinen. Uudistetun, lyhyemmän rungon ja irrotettavan takahäkin ansiosta muodon muokkaaminen ei edellytä rungon leikkaamista.
– Minun oli vaikea päättää, tekisinkö café racerin käyttämällä clip-on-ohjaustankoja vai trackerin käyttämällä matalaa tankoa. Tästä sainkin idean tehdä räätälöidyn runkosarjan, johon asiakkaat voivat lisätä täysin omien mieltymystensä mukaiset jousitukset, pyörät, jarrut ja ohjaustangot.
Hän halusi sarjasta mahdollisimman monikäyttöisen, joten hän suunnitteli T-kappaleet, jotka sopivat yhteen YZF-R1-haarukan, -jarrujen ja -pyörän kanssa. Hän käytti samantyylistä takavannetta, jotta pyörästä saataisiin tyylikäs ja siinä olisi upside down -keula.
Saadakseen yhdestä pyörästä kaksi mallia hän hyödynsi Shark Factoryn täysin säädettävää ja kauko-ohjattavaa digitaalista X2E-jousitusta, jonka ansiosta pyörän saa säädettyä lennossa asfaltilla tai maastossa ajamista varten.
Café racer -versiossa on Rotoboxin erittäin kevyet hiilikuituvanteet ja Gilles Toolingin clip-onit. Suorituskyvylle viime silauksen antaa titaanista valmistettu Akrapovičin YZF-R1-mallin äänenvaimennin.
Scrambler-versiossa on Wukawa Industry Co:n kevyet takovanteet, käsin tehty matala tanko ja Akrapovičin korkea, ratatyyliin mukautettu XSR700-titaanipakoputki. Café racer erottuu joukosta imukartioidensa ansiosta. Scrambler-versiossa vedenpitävät Sprint Filter -suodattimet takaavat turvallisuuden maastoajossa. Molemmissa versioissa on Beringerin luotettavat jarrut.
Faster XSR -katesarja koostuu hiilikuituosista, joiden alle jää pienempi alumiininen polttoainesäiliö, joka on kiinnitettävissä ilman muokkauksia. Sarjan valmistaja on MS Pro.
Corsa Scorcher -café racerin yksityiskohdat ovat häikäiseviä, ja sen alkukäyrä on kustomoitu Rough Crafts -putki. Jarrusatulat ja -levyt ovat XSR:n vakio-osia, jotka yhdistyvät Beringerin pääsylintereihin.
Takapyörää vetää Wukawa Industryn ratas. Gilles Toolingin jalkatappien rungot ja MS Pron jalkatapit viimeistelevät takaosan. Ohjaustangon kahvat ovat MS Pron valmistamat, ja niiden läheisyydestä löytyvät Rough Craftsin räätälöidyt kädensijat ja Fin Style -korotuspalat. Rough Craftsin kädenjälki näkyy myös säleikkötyylisessä ajovalossa, polttoainesäiliön korkissa ja tietysti hiilikuitukatteissa. Lisäksi Rough Craftsin imukartiot tehostavat moottorin toimintaa.
Soil Scorpion -versiossa XSR-vakiomallin jarrulevyt ja jarrusatulat on vaihdettu Beringerin osiin. Takovanteet ovat Wukawa Industryn tuotantoa. Uutta ajoasentoa tukevat Rough Craftsin Fighter-ohjaustangot ja MS Pron kahvat.
Mallin viimeistelevät kaksi hienoisesti toisistaan poikkeavaa maalipintaa, joista vastaa Rough Craftsin pitkäaikainen kumppani Air Runner Custom Paint.
Täällä näet pyörät videolla. Lisätietoja Rough Craftsin sivustolla.