Uusi rakennelma on paluu Uudelle Mantereelle ja sarjan toiseen versioon SCR950:stä. Aiempia Yhdysvalloissa designattuja Jammuja ovat olleet mm. Greg Hagemanin, Roland Sandsin ja Go Takaminen laatimat pyörät.
Etelä-Kaliforniassa majaansa pitävä rakentaja Jeff Palhegyi on tunnettu siitä, että hän on rakentanut erilaisia Yamahoita jo 20 vuoden ajan. Alku oli Star Cruiserissa vuonna 1995, ja välille on mahtunut kaikenlaista radikaaleista Raider cruisereista dirt track pyöriin ja "TT" SR400:een. Jeff Palhegyi Designs on rakentanut tuona aikana yli 70 kustomoitua moottoripyörää.
– SCR950 on moottoripyörä, joka pystyy palvelemaan kuljettajan monia eri ajotarpeita, kertoo Yamaha Motor Europen markkinointikoordinaattori Cristian Barelli. – Halusitpa ajaa hiekkarannalla tai vuorilla, se on todella monikäyttöinen kone, jolla voi saavuttaa täysin erilaisia ajokokemuksia menettämättä sitä hauskuutta ja todellista ajamisen henkeä, joka löytyy kaikista Yamahan Sport Heritage -pyöristä.
Palhegyillä on takataskussaan erilainen konseptiosaaminen, joka antaa virtaa hänen projekteilleen. Se perustuu 29 vuoden tutkimiseen ja kokeiluun Yamahan tuotteiden kanssa ATV:stä lähtien aina moottoripyöriin. Hänellä itsellään on useita harvinaisia Yamahan vintage-pyöriä mm. TZ750:isiä ja XS dirt track -pyöriä. Tähän SCR950:een vaikutteet tulivat vuoden 1966 YDS3C Big Bear Scramblerista.
Palhegyi totesikin, että heti kun näki SCR950:n ensi kertaa, hän tiesi, että tässä olisi mielenkiintoinen pyörä kustomoitavaksi. Big Bear Scramblerista on peräisin mm. upotettu Yamaha-logo, kumiset polvisuojat tankin sivuilla, kaksivärinen maalaus sekä kustomoitu pakoputkisto lämpösuojineen. Lisäksi pyörässä on Renthalin ohjaustanko jne. Lyhennetyn takasvingin liikettä vaimentaa Fox RC1 Podiumin 14 tuuman mittainen liikevara.
Renkaina ovat Shinko Adventure Trialit, ja kannattaa katsoa pyörää tarkemminkin, yksityiskohtia riittää. Jeff Palhegyi Designs'in sivulle pääset tästä.