Claudio Domenicali kertoi ensinnäkin nykyisestä Ducati Desmosedici MotoGP-pyörästä sen, että pyörässä on uusi moottori ja siinä on paljon parempi suorituskyky, koska "koko moottoriin on otettu toisenlainen lähestymistapa". Hän ei kuitenkaan suostunut kertonut tarkempia yksityiskohtia muuten kuin sen, että moottori on edelleen 90° V4.
Domenicali kertoi myös, että Ducatin seuraava Superbike on V4 eikä V2, ja että uuteen moottoriin tulee runsaasti MotoGP-tenologiaa.
– Se moottorin kehitystyö, mitä olemme tehneet MotoGP:ssä on ollut poikkeuksellista. Meillä on moottori, joka on hyvin luotettava, kevyt ja kompakti, ja jossa on runsaasti kiinnostavaa teknologiaa. Ajattelemme vakavasti esittelevämme sen myös tavallisille asiakkaille, sillä se on insinöörintaidon mestariluomus, Domenicali totesi Motomattersin mukaan.
Se olisi premium-luokan urheilupyörä, joka perustuisi MotoGP:ssä kehitettyyn V4-moottoriin. Sitä myytäisiin "kohtuulliseen, joskin premium-hintaan", joka tarkoittanee sitä, että hinta olisi samaa luokkaa kuin Panigale R:llä. Se taas sattuu olemaan se pyörä, millä Ducati nykyään kisaa World Superbikessa.
Näillä näkymin Panigalella kilpailtaisiin vielä kaudet 2017 ja 2018, joten Ducati voisi esitellä V4 Supebikensä 2018, jolloin se pystyisi kisaamaan sillä 2019.
Tämä on vielä spekulaatiota, mutta signaalit ovat vahvat. Ducatilla on tietysti myös nopeiden sport-pyörien valmistajana paine rakentaa yhä nopeampia ja tehokkaampia pyöriä sekä pysyä pienen pykälän edellä muita, joten se joutuu sikäli jatkuvasti haastamaan myös itsensä.