Viimeisen kuuden vuoden aikana baijerilaisvalmistaja on kasvattanut moottoripyöriensä myyntiä 50 %. Vuonna 2010 se myi 98 047 kappaletta, nyt jo 145 032 moottoripyörää ja maksiskootteria.
Merkin tavoitteena on vuonna 2020 myydä 200 000 pyörää vuodessa, ja BMW Motorradin pääjohtaja Stephan Schallerin mukaan valmistaja on hyvin aikataulussa tavoitteen saavuttamiseksi.
Myynnin kasvu oli suurinta Euroopan markkinoilla: Ranskassa (13,350 pyörää / +6.4 %), Italiassa (12,300 pyörää / +10.3 %), Espanjassa (9,520 pyörää / 19.4 %) ja Englannissa (8,782 pyörää / +7.1 %). Kaikkiaan BMW toimitti Euroopan markkinoille 7,5 % enemmän pyöriä kuin 2015.
Muualla maailmassa esimerkiksi Kiina tarjoaa suuren kasvupotentiaalin, sillä vuonna 2016 merkki myi siellä 52,7 % enemmän pyöriä kuin edellisenä vuonna, kaikkiaan 4580 kappaletta. Thaimaassa (1,819 pyörää / +42.1 %) ja Japanissa (+ 6.7 %) oli myös kasvua.
Saksa suurin markkina
Saksa pysyy edelleen BMW:n suurimpana yksittäisenä markkina-alueena. Viime vuonna sinne myytiin miltei 25 000 BMW:n moottoripyörää, kasvua 4,5 %. BMW on myös markkinajohtaja yli 500-kuutioisten luokassa ainakin Espanjassa, Itävallassa, Belgiassa, Hollannissa, Venäjällä ja Etelä-Afrikassa. USA:ssa BMW onnistui tekemään tähän asti toiseksi parhaan myyntivuotensa 13 730 myydyllä pyörällä.
Nestejäähdytteinen bokserimoottorinen R -sarja on edelleen myydyin BMW-mallisto. Niitä myytiin peräti 53,6 % eli 77 787 kappaletta tuotannosta. Mallitasolla kaksi matkaenduroa, R 1200 GS ja GS Adventure johtivat sisäistä myyntikisaa. Seuraavana tulee touringversio R 1200 RT.
Urheilulliset BMW S-sarjan mallit, superbike S 1000 RR, tehoroadsteri S 1000 R sekä adventurepyörä S 1000 XR ovat muodostamassa toista kivijalkaa BMW:n tuotannossa. Niiden osuus myynnistä oli 16,3 %.
Vuonna 2017 BMW:llä on tarjolla laajin mallivalikoima historiansa aikana. Schaller lupaa lisäksi laajentaa mallistoa koko 310-1600 kuutiosentin alueella. Kaudelle 2017 yrityksellä on tarjolla 14 uutta tai uusittua mallia.
Uusi G 310 GS julkistetaan tämän vuoden toisella puoliskolla. Lisäksi R nineT -sarjaan kuten muihinkin mallisarjoihin on tulossa uusia pyöriä.
Uusi K 1600 B niinkuin Bagger on puolestaa tarkoitettu USA:n markkinoille, jossa yritys pyrkii kasvattamaan luksussegmentin myyntiä. Schaller tavoittelee USA:sta merkin toiseksi tärkeintä ja suurinta markkinaa.
Myyntiä kasvattaakseen merkki myös laajentaa globaalia jälleenmyyjäverkostoaan erityisesti Amerikan mantereella ja Aasiassa.