Yritys keskittyy jatkossa siihen, että se myy vähemmän pyöriä kalliimmassa segmentissä, ja odottaa että tuleva MV Agusta Brutale 1200 nakupyörä on juuri oikea veto tässä tilanteessa.
Giovanni Castiglioni paljasti tämän yllättävän tiedon Motorcycle News Australian Alan Catchcartille. Haastattelu oli ensimmäinen, minkä italialaisvalmistajan pääjohtaja myönsi myytyään sitä ennen 30-40 % osuuden yrityksestään englantilais-venäläiselle rahoitusyhtiölle Black Oceanille.
MV Agusta on uusimassa tuotantorakennettaan, ja sen lähestymistapa jatkossa on sellainen, että se keskittyy tuottamaan korkealaatuisia ja tehokkaita pienissä määrin valmistettavia huippumalleja moottoripyörien premium-markkinoille.
– Tavoitteena on myydä vähemmän, mutta myydä paremmin, fokusoida huippumalleihin super-premium-pyörien markkinoilla, missä myös katteet ovat paremmat, Castiglioni totesi.
MV Agustan vuotuisen tuotantokapasiteetin pienentäminen yli 10 000:sta pyörästä 5000:een on merkinnyt myös leikkauksia työvoiman määrässä yli 300:sta 190:een, kun taas t&k-osastolla työskentelevien lukumäärä on laskenut 70:stä 40:een.