Erityisesti MAN keskittyy pyrkimään vahvistamaan NTHSA:n eli National Highway Traffic Safety Administrationin niitä säädöksiä, jotka koskevat moottoripyörien lukkiutumattomia eli ABS-jarruja.
MANin mukaan NTHSA oli määräämässä ABS-jarrut pakollisiksi 2010, kun se odottamatta julkaisi raportin, jonka mukaan teknologia ei tarjoa mitään turvallisuusetua. Raportin päätelmät olivat ristiriidassa kymmenien eri tieteellisten tutkimusten kanssa, MAN väittää. Monet niistä tutkimuksista NHTSA oli itse teettänyt. Niiden tutkimusten tulosten mukaan ABS-jarrujen määrääminen pakollisiksi moottoripyörissä säästäisi joka vuosi 1500 ihmishenkeä Yhdysvalloissa. Kutakuinkin saman verran, kuin kypärän käyttöpakko säästäisi.
Nolan väittää, että Harley-Davdisonin ja muiden mp-valmistajien palkkaamat lobbyistit onnistuivat painostamaan NHTSA:ta vuoden 2010 raportissa sekä peruuttamaan sen ABS-jarruille suunnitteleman pakollisuuden. Tällöin teollisuus pystyi myymään sitä kalliina lisävarusteena. Nolan on kertonut valittaneensa asiasta NHTSA:lle, muttei ole saanut vastausta.
Nolan pyytääkin kaikkia amerikkalaisia moottoripyöräilijöiden järjestöjä ( American Motorcyclist Association, Motorcycle Riders Foundation, sekä osavaltioissa toimivat ryhmittymät) liittymään hänen kanssaan samaan rintamaan ja katkaisemaan siteensä teollisuuteen sekä vaatimaan että NHTSA määrää ABS:n pakolliseksi. Samaa hän pyytää poliitikoilta ja liikenneministeriöltä, kertoo Ride Apart.
Toisella puolen vaakakuppia on alan teollisuus ja toisella puolen tuhansien ihmisten henki vuosittain.