Daggerin takana on yhdysvaltalainen Divergent 3D. Daggerin runko on tulostettu hiilikuitumateriaalista, jonka Divergent väittää olevan puolta kevyempää kuin vastaava määrä perinteisiä materiaaleja kuten metalliseoksia.
Divergentin mukaan runko on myös vahvempi, joten kovissa kiihdytyksissä se on vähemmän joustava kuin perineteisesti valmistettu. Alusta osat on tehty suurina, yksittäisinä osina tulostamalla.
Divergentin käsialaa on myös 3D-tulostamalla tehty superauto Blade. Bladen jälkeen yritys on tehnyt yhteistyötä ranskalaisen PSA Groupin kanssa (tunnetaan Citroen- ja Peugeot-autoista) nopeuttaakseen ja parantaakseen 3D-tulostusprosessia edelleen.
Divergentin pääjohtaja Kevin Czinger kertoi Morebikesin haastattelussa Los Angelesin autoshow'ssa, että yhteistyö PSA Groupin kanssa tuo heidän teknologiallaan tulostettuja osia vakioajoneuvoihin muutaman vuoden sisällä.
Dagger ja Blade ovat osa tätä kehitystä. Czinger kertoo niiden osoittavan, että Divergent 3D pystyy tekemään muutakin kuin tuottamaan osia yhteen superautoon - prosessia voidaan hyödyntää miltei missä ja mihin tahansa.
– Tämä osoittaa sen, että meillä toimintamalli, jonka turvin voimme kehittää ajoneuvoja laajalla skaalalla moottoripyörästä kuorma-autoon, Czinger pohtii. – Se on sovellusmalli, joka mahdollistaa monenlaisten ajoneuvojen designin, valmistamisen ja kokoamisen.
Divergent 3D:n kotisivuille pääset tästä.