Pyörä on suunniteltu ja valmistetaan Nortonin tehtaalla Derbyssä. Uudessa V4:ssa on alumiiniputkirunko, joka on kehitetty kisakäyttöön. Runkoputket on kiillotettu, ja ovat kieltämättä näyttävän näköiset.
Norton V4 RR pitää sisällään uusinta mahdollista elektroniikkaa, mm. kuusiakselisen IMU:n (inertianmittausyksikön), joka syöttää dataa esimerkiksi pyörän kallistuskulmasta monivalintaiseen luistonestoon, anti-wheelie- ja lähtöavustinjärjestelmään.
Muita herkkuja ovat esimerkiksi säädettävä moottorijarrutus, quickshifteri, ajotapavalinnat, datalogger sekä vakionopeudensäädin.
Katteet ovat hiilikuitua ja saatavilla joko raaan hiilikuidun näköisenä tai sitten kromiversiona. SS-versiossa on hiilikuituvanteet, sekä Öhlinsin NIX30 etuhaarukka ja TTXGP-takavaimennin.
Nortonin sivustolla on hieno pyörän esittelyvideo. Nortonin oma väki väittää pyörää edistyneimmäksi koskaan Britanniassa tehdyksi, ja samalla toteaa, että pyörä kilpailee kaikkia muita brändejä vastaan vanhalla brittiläisellä aseella: sillä, että kaikki on tehty ja viimeistelty paremmin kuin tarvitsisi.
SS-versiota valmistetaan vain 200 kappaletta, ja ne on kaikki jo myyty "hieman" suolaisesta, 44 000 punnan, 51 000 euron hinnasta huolimatta. Myös V4 RR:ää rakennetaan rajallinen määrä, joten jos asia kiinnostaa, kannattaa käydä yrityksen kotisivuilla pikaisesti. RR:n hinnat lähtevät noin 32 340 eurosta sikäläisine veroineen.
Norton mainostaa uutta V4 RR:ää "The TT racer reborn" -sloganilla, ja kieltämättä sukulaisuus on ilmeinen. Pyörää on kehitetty Mansaaren radalla, ja rungolla on ajettu kisaa sekä Aprilian V4:lla että Nortonin omalla moottorilla varustettuna.
Norton V4 RR
- - Norton 72° nestejäähdytteinen V4, 1200 cc, ketjuvetoiset nokka-akselit
- - Teho 200 hv, 12 500 rpm
- - Vääntö 130 Nm, 10 000 rpm
- - Poraus x Isku: 82mm x 56.8mm
- - Titaaniset imuventtiilit
- - Täyttää Euro 4 vaatimukset
- - Elektronisesti ohjattu ruisku, 8 suutinta
- - Drive-by wire
- - Quickshifteri sekä ylös että alas
- - Luistokytkin
- - 7" Full HD värinäyttö
- - Ajotapavalinnat: Road, Track, Pro-Race
- - Moniasentoinen pidon/luiston valinta, wheelien esto, lähtöavustin ja vakionopeudensäädin
- - Kuusiakselinen inertianmittaus
- - Sisäänrakennettu dataloggeri: kierrosajat, maksimikallistus, huippunopeus, maksimikaasu, maksimijarruvoima
- - Moottorin tehovalinnat: Road, Sport, Pro-Race
- - Avaimeton järjestelmä
- - Valot: täysi LEDein toteutetut valot
- - Alumiininen kaksoisputkirunko, kiilloitetut putket, moottori osa kantavaa rakennetta
- - Säädettävä alustageometria
- - Akseliväli 1430 mm
- - Kuivapaino 179 kg
- - Etuhaarukka: Öhlins NIX30, täysin säädettävä
- - Takajousitus: Öhlins TTXGP Norton -versio, täysin säädettävä
- - Ohjausiskunvaimennin: Öhlins
- - Etu- ja takavanne taottua alumiinia
- - Etujarrut: 2 x 330 mm täysin kelluvat levyt, Brembon monoblokkiradiaalisatulat.
- - Takajarru: yksi 245 mm levy. Brembon satula ja pääsylinteri.
- - Istuimen alle piilotettu 18 litran hiilikuitutankki Kevlar-vahvikkein. Pinnoitettu sisältä polttoaineenkestäväksi.
- - Katteet hiilikuitua
- - Hinta alkaen 32 340 euroa veroineen iloisessa Britanniassa
Lisää tehoa?
Pyörään on myös saatavilla täysin titaaninen pakoputkisto, mikä vähentää painoa 8 kg ja tuo 10+ hevosvoimaa lisää tehoa. Titaaniputkisto ei täytä tieliikenteelle asetettuja meluvaatimuksia.
Mikäli taotut alumiinivanteet tuntuvat rahvaanomaisilta ja liian painavilta, tarjolla on myös hiilikuituvanteet äärimmäistä keveyttä halajavalle.
Lisää tietoja pyörästä löydät Nortonin omilta sivuilta sekä heidän Facebook-sivuiltaan.