Pyörässä on tarjolla kuljettajakeskeistä teknologiaa, kuten ride by wire, kytkettävä ABS, kytkettävä luistonesto / pidonhallinta sekä luistokytkin.
Lisäksi pyörän pakoputket ovat harjattua ruostumatonta terästä. Pyörässä on puhtaat linjat ja Street Twinin minimaalinen rakenne.
Uusia Scrambler-piirteitä ovat vaihdettava kyytiläisen istuin ja alumiininen takarunko, pois otettavat matkustajan jalkatapit sekä karhunloukku-tyyliset kuskin jalkatapit.
Pyörän istumakorkeus on matala, ja ajoasento pysty. Eurooppaan on saatavilal myös A2-korttiversio pyörästä. Uudesta Scramblerista on tarjolla kolme eri väriversiota: Jet Black, Matt Khaki Green ja Korosi Red sekä Frozen Silver käsinmaalatuin Jet Black -yksityiskohdin
Etulokasuoja on uusittu, jotta sinne sopisi pyörimään 19" rengas. Polttoainetankin kyljissä on vahvat kumisuojukset, jotta siitä saa paremman otteen.
Pyörään on asennettu Bonnevillen 900-kuutioinen hyvin alakierroksilla vääntävä moottori, joten se sopii hyvin kaupunkikierroksiin ja kevyeen offroad-ajoon, todetaan Triumphin tiedotteessa. Vaihteisto on viisipykäläinen.
Ride by wire antaa paremman kaasunvasteen ja nestejäähdytys on harkitun huomaamattomasti rakennettu osaksi tyyliä. Huoltoväli on kasvatettu 16 000 kilometriin, mikä vähentää huoltokustannuksia.
Käytännöllisyyttä on lisätty USB-latausliitännällä.