Mahindra on rakentamassa itsestään globaalisti vakavastiotettavaa moottoripyörävalmistajaa. 2014 ostettu 51 % osuus Peugeotin skootterivalmistuksesta sekä nyt tähän liittyen BSA:n ja Jawan osto kertovat vakavasta panostuksesta.
Rushlane kertoo, että Mahindra ei pysty julkistamaan BSA-merkillä moottoripyöriä Intiassa, koska maassa on jo BSA-niminen moottoripyörämerkki. Jawaa sen sijaan myydään lisenssillä sekä Intiaan että naapurimaihin.
Mahindra uskoo vahvasti Jawan menestykseen Intiassa, sillä merkillä on kulttimaine, joka on fanien keskuudessa pysynyt vahvana, vaikka pyörää ei edes ole tuotu Intiaan vuosikymmeniin.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Jawaa myydään sekä Intiassa että vientiin, kun BSA:ta myydään vain Intian ulkopuolelle. Mahindra aikoo säilyttää molemmissa brändeissä ulkoisesti vanhan tyylin, mutta muuten ne päivitetään viimeisimmän tekniikan mukaisiksi.
Mahindra Two Wheelers jatkaa Centuron ja Mojon moottoripyörien sekä Guston skoottereiden myyntiä. Centuroon ja Gustoon käytettyjen markkinointivarojen määrää lasketaan 80 % ja valmistaja panostaa erityisesti Mojon markkinointiin.
Lisäksi Mojosta on tulossa neljä uutta mallia, joilla Mahindra aikoo hakea lisää osuuksia markkinoista. Mahindra Two Wheelers kun on tuottanut jatkuvasti tappiota.
Mahindra julkistaa Peugeotin skoottereita Indonesiassa ja Vietnamissa pikapuoliin, kun taas uusien brändien, BSA:n ja Jawan uudet mallit tulevat markkinoille kahden seuraavan vuoden aikana.