Lahden suurimpien moottoritapahtumien järjestäjät kokoontuivat ja päättivät tiivistää yhteistyötään yleisömäärän kasvattamiseksi. Tällä hetkellä suurimmat tapahtumat vetävät Lahteen yhteensä noin 100 000 kävijää vuosittain. Valtaosa näistä on noin 15 000 hengen tapahtumia, kertoo Etelä-Suomen Sanomat.
Moottoritapahtumien järjestäjät kokoontuivat keskustelemaan yhdessä Lahden elinkeino- ja matkailualan edustajien kanssa. Käytännön yhteistyö aloitetaan markkinointiyhteistyöllä tapahtumien välillä.
Ace Cornerin ja Moottoripyörämuseon johtaja Riku Routo totesi, että "tähän mennessä kaikki ovat touhunneet omilla tahoillaan, eikä yhteistä markkinointia ole ollut. Nyt tähän tulee muutos."
Myös Classic Motor Show'n järjestelyissä mukana oleva Risto Laine uskoo, että potentiaalia kävijämäärän kasvattamiseksi monenkertaiseksi on olemassa.
Tapahtumat ruokkivat toisiaan, ja yhteismarkkinointi tavoittaa valmiiksi moottorihenkisiä ihmisiä, vaikka tapahtumat ovatkin luonteiltaan erilaisia. Luvassa on ainakin yhteinen esite Helsingin MP-messuille helmikuun alussa.