Okinawalla syntynyt Go seurasi jo pikkupoikana kiinnostuneena kotinsa lähistöllä olleen USA:n sotilastukikohdan sotilaiden hurvittelua moottoripyörillään paikallisella hiekkakuopalla. Aikuisena Go Takamine perusti Brat Style -nimisen yrityksen Tokioon 1988. Se erikoistui heti alusta pitäen tekemään siistejä katupyöriä, joissa toteutui myös Takaminen intohimo soralla ajamiseen.
Reilut 20 vuotta myöhemmin Brat Style toimii Kaliforniassa. Sen nimi on nykyisin yksi sikäläisen moottoripyörien rakentelukulttuurin kulmakiviä. Takamine on erikoistunut muun muassa Yamaha SR400 ja SR500 katupyörien perustalta tehtyihin yksilöllisiin custom-luomuksiin. Brat Stylen verstaalta on tähän mennessä valmistunut jo yli sata SR-mallin BSR-customia. Yksi näistä oli Go Takaminen ensimmäinen Yamaha Yard Built luomus, SR400 B.S.R.
– Tänä päivänä motoristit eivät halua pysähtyä siihen mihin asfaltti päättyy, vaan jatkaa eteenpäin kohti uusia elämyksiä ja seikkailuja. Scrambler-tyylinen SCR950 sopii tähän vallan mainiosti. Halusimme rakentajan, joka ymmärtää SCR950:n syvimmän olemuksen, ja osaa nostaa sen innostavalla tavallaan esiin. Lopputulos on suorastaan mykistävä, hehkuttaa Yamaha Motor Europen markkinointikoordinaattori Cristian Barelli.
– SCR950 on todella hieno laite, toteaa Go Takamine. – Se on ajossa tehokas, mukava ja tosi helppo käsiteltävä. Sillä oli mukava päästellä menemään yhtälailla asfaltoiduilla kaduilla kuin huonopintaisella soratiellä. Pidän myös sen alkuperäisvärityksestä. Siinä on tyylikkäästi joitain samoja juttuja kuin oli Yamahan takavuosien enduroissa. SCR950 customointi oli upea ja samalla haastava kokemus ja tehtävä. Kuten yleensä, tein itse ohjaustangon, bensatankin, istuimen, lokarit, sivukopat ja pakoputkiston, jotta lopputulos on mahdollisimman "Brat Style".
– Bensatankki oli kaikkein vaikein. Heitin useammankin valmiin bensatankin metallikierrätykseen, kunnes lopputulos oli se mitä halusin. Esimerkiksi bensapumpun asentaminen vaati luovuutta ja nokkeluutta. Samalla kevensin SCR950 painoa tuntuvasti. Keveämpänä se on entistäkin mukavampi ajettava. Nyt kun olen tutustunut SCR950 rakenteisiin, on se minusta erinomaisen potentiaalinen kohde customointin. Sen selkeä ja siisti putkirunko, sekä siro takarunko muodostavat mainion kokonaisuuden. Käytännössä se sallii lennokkaankin ajattelun istuimen, lokarien ja pakoputkiston suunnittelussa. Samoin ohjaustangon "ympäristö" oli helppo tehdä pelkistetyn siistiksi. Minusta SCR950 saa persoonallisuutta jopa kun vaihtaa vain jokusen olennaisen osan.
Chequered Scramblerin tunnusomaisia Brat Style -piirteitä on olennaiseen pelkistetty etupää, pieni ajovalo ja Takaminen tekemä leveä ohjaustanko. Brat Style -signeeraus on muun muassa bensatankin korkissa ja ilmanpuhdistimen kotelon kannessa.
Takapäässä on Works Performance -iskunvaimentimet. Ne lisäävät hieman joustoliikettä ja nostavat maavaraa. Takaminen tekemä siro takarunko ja lokasuoja täydentävät pelkistettyyn etuosaan sopivan takaosan ilmeen. Tyylikkäillä pinnavanteilla on tyylimukaiset, karkeakuvioiset renkaat. Eikä yksikään Brat Style -luomus olisi täydellinen ilman persoonallista takavaloasetelmaa. Pakoputket kulkevat tyylinmukaisen myötäisesti Chequered Scrambler'in molemmin puolin ja ne kruunaavat linjakkaat, käsintehdyt lämpösuojat. Käsintehty istuin on Mauricio Aguilarin tekemä. Pyörän värityksessä kohtaavat muun muassa menneiden aikojen Yamaha-mallien grafiikka ja ruutulippukuviointi. Väritys on Denis Babin käsialaa.
Lisätietoja laitteesta Brat Stylen kotisivuilta.