Molempin mallien - tai oikeastaan kaikkien neljän, kun kummastakin on kaksi versiota - uudistuksista suurin osa keskittyy Aprilian elektronisen järjestelmäpaketin, APRC:n, Aprilia Performance Ride Controlin ympärille. Sen IMU, Inertial Measurement Unit on sijoitettu uudelleen, jotta saadaan tarkempia lukemia moottoripyörän käyttäytymisestä.
Samalla Aprilia putsasi ride-by-wire-järjestelmästä 590 grammaa ylimääräistä painoa aiempiin malleihinsa verrattuna.
Uudistusten listaa:
ATC, Aprilia Traction control on nyt säädettävissä ajon aikana ilman, että kaasua tarvitsee vapauttaa välillä. Säätö on 8-asentoinen ja tapahtuu käytännöllisesti entisestään parannetun joystickin avulla.
AWC, Aprilia Wheelie Control, eli wheelien esto, kolmiasentoinen. Voidaan myös muuttaa ajon aikana vapauttamatta kaasua.
ALC, Aprilia Launch Control, lähtöavustin. Tarkoitettu ainoastaan ratakäyttöön. Kolme valintavaihtoehtoa.
AQS, Aprilia Quick Shift. Sallii vaihtamisen nyt myös alaspäin ilman kytkintä.
APL, Aprilia Pit Limiter. Järjestelmä antaa asettaa maksiminopeuden esimerkiksi varikko -tai nopeusrajoitusalueille.
ACC, Aprilia Cruise Control: vakionopeudensäätö.
APRC:stä ehti tulla siis jo neljäs versio. Molemmissa mallisarjoissa on myös Boschin kaarreajossakin toimivat lukkiutumattomat jarrut. Järjestelmä toimii yhteistyössä ARLM:n, eli stoppienestojärjestelmän kanssa. Kanttaus-ABSissa on kolme eri karttaa, jotka voidaan yhdistellä minkä tahansa kolmen uuden moottorinohjauskartan kanssa kuljettajan mieltymysten mukaan. ABS voidaan myös kytkeä pois päältä.
Värillinen TFT-mittaristo on kokonaan uusi. Optiona on saatavilla uusi versio V4-MP:stä, Aprilian multimediasovelluksesta, jonka avulla voi kytkeä älypuhelimensa pyörään, ja käyttää sitä ajodatan siirtämiseen tietokoneeseen analysointia varten.
Euro 4 yhteensopivuuden myötä Tuonon teho pysyi 175 hevosvoimassa ja RSV 4:n 201 hevosvoimassa / 13 000 rpm. Huippuvääntö on 115 Nm 10 500 rpm. Tuonossa punainen alue alkaa mittarissa nyt 500 kierrosta korkeammalla kierrosluvulla ja RSV 4:n 300 kierrosta korkeammalta.
Jousituspuolella RSV4 RF -mallissa on tuoreimman sukupolven Öhlins NIX ja TTX -vaimentimet. Jälkimmäisestä ohjataan uudella proggressiivisella vivustolla, jonka pitäisi kasvattaa iskunvaimentimen reagointiaikaa. Myös Tuonon tehdasmallissa on NIX-etuhaarukka.
Ohjausiskunvaimennin on niinikään Öhlins ja säädettävissä.
Pysähtymisestä huolehtii Brembo monobloc M50 satuloin ja uusin jarrukengin. Myös molemmissa Tuonoissa on päivitetyt jarrut.