Molempien mallien moottorina on Super Duken 1301 cm3 kone, josta lähtee tehoa 160 hevosvoimaa ja vääntöä 140 Nm 2500 kierroksella minuutissa.
Super Adventure R
KTM mainostaa tätä nopeimpana offroad-moottoripyöränä, eikä varmastikaan kovin paljoa ole väärässä. R-versio on se uutukaisista maastokelpoisempi 21 tuuman etu- ja 19 tuuman takarenkaineen ja pinnavanteineen. Sen WP:n valmistama jousitus on viritetty tiukempaan maastoajoon sopivaksi. Etuhaarukka on ylösalaisin käännetty ja sen joustot on mitoitettu WP:N proggressiivisen vaimennusjärjestelmän (PDS, Progressive Damping System) takavaimentimeen sopivaksi siten, että jousitus on parhaimmillaan, kun asvaltti loppuu.
R-malli on myös ominaisuuksiinsa nähden painoltaan kohtuullinen. Sen kuivapaino on noin 224 kiloa. R-mallissa on mutkan mukaan kääntyvät LED-valot ja 6,5 tuuman TFT-näyttö. Vakionopeudensäädin parantaa matka-ajo-ominaisuuksia.
Lisävarusteena tarjottava Travel Pack tuo tullessaan mäkilähtöavustimen, moottorin luistonsäätimen sekä KTM:n ensimmäisen quickshifterin, jolla voi vaihtaa kytkintä käyttämättä sekä ylös- että alaspäin. Samalla paketissa tulee Bluetooth-yhteys, jonka avulla voi kytkeä matkapuhelinsa pyörän näyttöön ja otta vastaan esimerkiksi tulevat puhelut ja vaikka käyttää puhelinta navigaattorina.
Pähkinänkuoressa
- - Käännetyt WP:n USD (48 mm halk.) etuvaimentimet edessä, joissa erilliset paluu- ja puristusvaimennuksen järjestelmät
- - Täysin säädettävä WP:n PDS (Progressive Damping System) takavaimennin
- - Sisärenkaattomat 21 ja 18 tuuman vanteet, joissa ensiasennusrenkaina Continental TKC 80 renkaat
- - 160 hv LC8 V-kaksi, kaksi sytytystulppaa per sylinteri
- - Avaimeton käynnistys
- - Keihinin moottorinohjausjärjestelmä
- - Ride-by-wire
- - Luistokytkin
- - Ajonvakautusjärjestelmä (Motorcycle Stability Control, MSC)
- - Eri valintavaihtoehdoin varustettu ABS; mm. offroad-ABS, jolloin takaa ABS-pois päältä
- - Ajotapavalinnat
- - Luistonesto säädettävissä, 4 eri vaihtoehtoa
- - Kromimolybdeeniputkirunko
- - LED-valot; kääntyvä ajovalo, päivälläajovalot
- - 6,5" TFT-näyttö
- - Optiona Travel Pack
- - Vedenpitävä kotelo matkapuhelinta varten
- - Uudelleenmuotoiltu etupää
- - Paino noin 224 kg ilman polttoainetta
Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S on puolestaan pitkien tietä pitkin tapahtuvien ajojen kameliksi suunniteltu. Siinä on kutakuinkin samat ominaisuudet kuin R:ssäkin, mutta myös lisää mukavuutta, esimerkiksi sähköisesti lämpiävät istuimet ja kahvat, niinikään vakionopeudensäädin sekä jatkuvasti ajon aikana tien pinnan vaihteluihin mukautuva WP:n semiaktiivinen jousitusjärjestelmä.
Pähkinänkuoressa:
- - Sisärenkaattomat 19- ja 17 tuuman Continental ContiTrailAttack 2 -renkaat
- - Jousitus edessä: WP Semi-Active USD Ø 48 mm, takana WP Semi-Active Monoshock
- - 160 hv LC8 V-kaksi, kaksi sytytystulppaa per sylinteri
- - Keihinin moottorinohjausjärjestelmä
- - Ride-by-wire
- - Luistokytkin
- - Ajonvakautusjärjestelmä (Motorcycle Stability Control, MSC)
- - Eri valintavaihtoehdoin varustettu ABS; mm. offroad-ABS, jolloin takaa ABS-pois päältä
- - Ajotapavalinnat
- - Luistonesto säädettävissä, 4 eri vaihtoehtoa
- - Kromimolybdeeniputkirunko
- - LED-valot; kääntyvä ajovalo, päivänajovalot
- - Mäkilähtöavustin vakiona
- - Moottorin luiston säätö vakiona takapyörän stabiilisuuden varmistamiseksi kovassa kiihdytyksessä
- - Suurempi tuulilasi, korkeudensäätö helppoa
- - 30 itran polttoainetankki
- - Sähköllä lämpiävät istuimet ja kahvat
- - Sivulaukut tulevat vakiona
- - Paino noin 229 kg ilman polttoainetta