BMW K 1600 Gt avasi valmistajalleen kokonaan uuden kauden, kun se julkistettiin vuonna 2010. Kyseessä on ensimmäinen 6-sylinterisellä rivimoottorilla varustettu Bemarin moottoripyörä, ja se on osoittautunut varsin suosituksi rinnakkaismallinsa GTL:n kanssa. Moottorin teho 160 hv ja massiivinen 175 Nm vääntö yhdistettynä laatuluokan touringpyörään, ovat tuoneet sille paljon kannattajia.
Faceliftissäkin moottori jätetään muuten ennalleen, mutta vuoden vaihteessa se täyttää Euro 4 standardin vaatimukset.
Muista muutoksista kannattaa mainita se, että Dynamic ESA. elektroninen jousituksen säätö varustettuna automaattisella vaimennuksen mukautumisella, on jatkossa vakiovaruste. Alustan "Road" ja "Dynamic"-valintojen ajokokemusta ja mukavuutta on parannettu verrattuna aiempaan versioon.
"Road"-asennossa vaimennuksen adaptaatio on täysin automaattista koko alueella tarjoten siten parasta mahdollista mukavuutta ja vetopitoa käytännöllisesti katsoen kaikilla pinnoilla. Tämä varmistaa optimaalisen vaimennnuksen kaikissa tilanteissa ja kuormasta riippumatta. Kuljettaja voi säätää napinpainalluksella jousen esijännitystä itsenäisesti vaimennuksesta erillään jopa ajon aikana.
Käsittelymukavuuden varmistamiseksi pyörässä on pakki, jonka pystyy aktivoimaan vasemmasta kahvasta napinpainalluksella. Pakitus hoidetaan starttimoottorin nappulaa painamalla.
Myös mittariston ulkonäköä on uusittu.
Vaihdeavustin, jonka avulla vaihdot voidaan ylös ja alas hoitaa ilman kytkimen apua, on saatavilla lisävarusteena. Uuden BMW K 1600 GT:n saa myös hätäpuheluassistentilla varustettuna. Pyörä osaa onnettomuuden satuttua ottaa hätäpuhelun ja kertoa missä onnettomuus on tapahtunut, jolloin apu tulee nopeasti paikalle BMW:n hätäpuhelinpalvelun hälyttämänä.
K 1600 GT on jo sinänsä tarjonnut hyvän suoja säältä, mutta sitä on edelleen optimoitu uusimalla kylkien antamaa sivusojaa sekä suurentamalla ilmavirran ohjauslevyjä.
Tarjolla on myös 3 uutta väriä, Mars Red metallic, Blackstorm metallic ja Lupine Blue metallic / Blackstorm metallic.