R nineT:n menestyksen innoittamana BMW julkisti 2015 R nineT Scramblerin, ja nyt versioita tulee siis kaksi lisää. Kyse on Bemarin omaan perinteeseen sijoittuvista ratkaisuista: roadsterista sekä klassisesta puolikatetusta sporttipyörästä. Konseptit olivat suosittuja 60- ja 70-luvuilla, ja herättävät tietenkin nostalgisia tunnelmia nykypäivinä.

Molemmissa malleissa on E4-standardit täyttävä 1170 cm3 tämän mallisarjan vakiobokserikone, joka sytkyttää 81 kW / 110 hv teholla. Voimanjatkeena on 6-vaihteinen vaihteisto. Pakoputkisto on valmistettu ruostumattomasta teräksestä.

Teräksinen putkirunko muodostuu R nineT Scramberin tapaan kolmesta eri komponentista: pää eturungosta, pää takarungosta sekä poistettavissa olevasta matkustajan runko-osasta. Tämä mahdollistaa myös sen, että mallin ulkonäkö ja olemus ovat helposti muutettavissa esimerkiks eri istuimien jne avulla.

Etupäässä on normaali teleskooppi ja takana Paralever-haarukka. Viisipuolaisten alumiinivanteiden koot ovat edessä 3,5x17" ja takana 5,5x17". Rengaskoot ovat 120/70 ZR 17 ja 180/55 ZR17.

Kelluvat jarrulevyt ja nelimäntäiset kaliiperit edessä sekä 320 mm levy ja ABS takaavat omalta osaltaan pysähtymisen. ASC (Automatic Stability Control) on saatavilla lisävarusteena, samoin pinnavanteet.

R nineT Pure

R nineT Pure on puhdasoppinen roadster klassiseen ajonautintoon pikkuteillä, väittää BMW. Pyörässä on kaikki vähennetty vain olennaisimpaan. Muotoilussa on havaittavissa sekoitus sekä klassisia että moderneja tyylillisiä elementtejä yhdistettynä huippuunsa hiottuihin yksityiskohtiin.

Polttoainetankki ja etulokasuoja on viimeistelty Catalano Grey non-metallic värillä.

R nineT Racer

R nineT Racer tarjoaa puolestaan 70-luvun sporttimoottoripyörän tunnelmia. Ajalle tunnusomainen puolikate, istuin ja ohjaustanko sekä taaksesijoitetut jalkatapit kertovat omaa muotokieltään. Päälle tulee vielä ripaus modernia teknologiaa.

Lightwhite non-metallic -väriin yhdistyvät BMW:n vanhat kisavärit ja rungon Aluminium Silver -väri.

BMW R nineT Racer ja R nineT Pure tiivistettyinä

  • - E4-standardit täyttävä 1170 cm3 bokserikone
  • - Teho 110 hv / 81 kW
  • - Modulaarinen runko mahdollistaa kustomoinnin
  • - Viisipuolaiset alumiinivanteet edessä 3,5x17" ja takana 5,5x17".
  • - Rengaskoot ovat 120/70 ZR 17 ja 180/55 ZR17.
  • - 320 mm tupalevy edessä
  • - ABS vakiona
  • - ASC (Automatic Stability Control) optiona
  • - 2-in-1-pakoputkisto ruostumattomasta teräksestä; kiillotettu Racer:ssa, harjattu Pure:ssa
  • - Korkeatasoisia yksityiskohtia
Hinnat: maahantuoja vahvistaa Suomen hintatason aikanaan. Molemmat mallit tulevat markkinoille maaliskuussa 2017, ja Suomessa niiden alvilliset hinnat ovat Pure: 17 200 € veroineen ja Racer: 18 300 euroa veroineen.
 
Edit 5.10. kello 10.24. Korjattu maahantuojan ilmoittamat Suomen hinnat.