Bernard Ansiaun CV ei ala Tohtori Rossista, vaan hän on toiminut monien Yamahan MotoGP-tallin kuumimpien legendojen mekaanikkona. Heihin kuuluvat esimerkiksi Wayne Rainey, Kenny Roberts, Randy Mamola ja Norick Abe monien muiden lisäksi.
Fred "Krugger" Bertrandin ja Ansiaun tavoitteena on ollut tuoda henkiin 1970-luvun kisahenki tribuuttina Yamahan TZ:lle sekä Ansiaun uralle.
Koko homman jekku onkin siinä, että varsin scramblerimaisesta SR400:sta on tehty sporttinen kisapyörä, ratkaisu joka ei ensimmäisenä tule mieleen.
Koska kyse on huippuluokan mekaanikon mukanaolosta, pyörää on myös vakavissaan modattu. Se on ensinnäkin täynnä yksityiskohtia, kiitos Kruggerin tavan rakentaa. Lisäksi kulkupuoli on saanut tuunausta osakseen.
Ahdettuhan sen olla pitää
Kilpailullisuuden korostamiseksi pyörässä on Aisin 300 mekaaninen ahdin sekä ruostumattomasta teräksestä valmistettu pakoputkisto ja polttoaineen suihkutuksen tilalla onkin S & S:n 48 mm:n kaasutin.
Etuteleskooppia on madallettu ja taakse asennettu Foxin vaimentimet. Renkaina on Dunlopin K81:set. Jarrut ja kytkin on päivitetty Beringerin osilla.
Alkuperäistä tankkia on kavennettu ja pidennetty ja pyörän värimaailma on sininen ja valkoinen. Rikkanan rokassa, Ansiaun mekaanikkona huoltamien MotoGP-kuljettajien nimet kiertävät osana polttoainetankin sivua.
Kuvista näkyy myös, miten hienosti sinänsä alun perin yksinkertainen SR400:n moottori tulee esille ja tuo voimaa tässä rakennelmassa. Lisätietoja aiheesta Kruggerin kotisivuilta.