BRP:n edustaja Sylvain Morrissette vahvisti, että yritys parhaillaan arvioi markkinaa, sen tarjoamia mahdollisuuksia ja trendejä.
BRP (Bombardier Recreational Products) kuului osaksi Bombardieriä vuoteen 2003 asti, ja se on aikanaan 1970-luvulla myynyt Can Am -merkkisiä moottoripyöriä.
Morrissette kertoi, että BRP harkitsi monia eri kasvumahdollisuuksia, mutta ei kertonut, milloin päätös tehdään tai milloin tuotteet mahdollisesti saapuisivat markkinoille.
Tällä hetkellä BRP on keskittynyt kehittämään olemassaolevia tuotteitaan. Yritys odottaa liikevaihtonsa kasvavan yhdeksän prosentin vuotuista vauhtia, jolloin se olisi vuonna 2021 kuusi miljardia Yhdysvaltain dollaria.
Analyytikot uskovat, että BRP olisi mahdollisuuksia mp-markkinoilla: Esimerkiksi analyytikko Benoit Poirier Desjardins Capital Marketista uskoo, että BRP voisi saavuttaa 325 miljoonan dollarin vuotuisen liikevaihdon pyörillään ja saavuttaa 3-5 % markkinaosuuden.
BRP:n vahvuus on siinä, että sillä on 4200 jälleenmyyjä joukko noin sadassa maassa, joka todennäköisesti olisi hyvin valmis myymään myös saman merkin moottoripyöriä.
BRP voisi myös ratkaista markkinoilletulon ostamalla jonkin pienen mp-valmistajan, kuten Buellin nykyiset rippeet, mutta kyse on siitä, millaisilla pyörillä tällä hetkellä kannattaa tulla markkinoille. Pohjois-Amerikassa on jo kolme samantyyppistä vahvaa valmistajaa, Harley-Davidson, Victory sekä Indian, jotka kisaavat keskenään, joten ajatus sinne suuntaamisesta tuntuisi erikoiselta.
Yritys voisi myös hyödyntää edullista valmistustaan Meksikossa pystyäkseen rakentamaan kilpailukykyisiä malleja. Tällä hetkellä USA:ssakin moottoripyörien myynti ontuu, joten on mielenkiintoista nähdä, millä aikavälillä BRP ryhtyy toimeen - jos ryhtyy.