Arun Gopal kertoi uskovansa kustomointipuolen merkitykseen ja siihen, miten Royal Enfieldin moottoripyörät kiitos edullisen hintansa, ajettavuutensa ja huollon helppouden ja myöskin helpon muunneltavuuden tai kustomoitavuuden ansiosta, sopivat erittäin hyvin kasvaville markkinoille.
RE aikoo käyttää Keihinin ja muiden isojen brändien osia polttoaineensyötössä ABC-jarrujen rakentamisessa pyörissään, mikä tekee mahdolliseksi sen, että Euro 4 -säädöksien ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia. Tällä hetkellä mallissa ei ole lukkiutumattomia jarruja eikä katalysaattoria, ja aiemmin Himalayanin on kerrottu olevan suunnattu ainoastaan Intian markkinoille.
Gopal painotti sitä, että pyörä säilyttää luonteenomaiset RE-piirteensä, mutta että se varustetaan tarvittavilla lisävälineillä, joita vaaditaan, että sen debyytti Euroopassa olisi suosiollinen, Real Riders kertoo.
Pyörän hinta Intiassa on tällä hetkellä hieman yli 1900 euroa, ja se painaa tankattuna 182 kg. Sekä hinta että paino noussevat merkittävästi ennenkuin pyörä saapuu Eurooppaan asti ja täyttää kaikki Euro 4 -standardin vaatimukset.