Pyörän takaosaa on modifioitu, että siihen on saatu mahtumaan isompi ja kokonaan uusi moottori, mikä on tietenkin tärkein asia uudessa tourer-mallissa.

Royal Enfield 750 cm3 Continentalilla RE yrittää vahvistaa pyrkimyksiään vahvistaa asemiaan keskisuurten 250-750-kuutioisten moottoripyörien valmistajana. Tämä on ensi kerta, kun RE:llä on sitten aikanaan tarjota tämän kokoluokan rinnakkaistwini.

Vaikuttaa siltä, että tämä malli on ensi vaiheessa suunnattu Intian markkinoille, sillä siinä on kaasuttimet ruiskun sijaan. Päästölainsäädäntö on Intiassa paljon sallivampi, mikä mahdollistaa kaasuttimet.

Royal Enfieldin Britannian tutkimuskeskus perustettiin vuosi sitten, ja tämä versio on sen ensimmäinen tuote. Salakuvat lyödät Sagmartin sivuilta täältä.

Tämän jutun aloituskuvassa edellinen suuri uutuus, Royal Enfield Himalayan.