Iitissä sijaitsevalla Kymi Ringin radalla voidaan ajaa rallicrossin ensimmäinen MM-osakilpailu jo ensi vuoden loppukesästä. GP-radasta on jo hahmottumassa suora, jossa moottoripyörien huippunopeus voi nousta jopa 350 kilometriin tunnissa.
Destian edustaja kertoo, että alueen rakennustyöt ovat erikoiset jo alueen koon ja siirrettävien maamassojen suurten määrien vuoksi. Asvalttia lukuun ottamatta alueelle ei ulkopuolelta ajeta maa-ainesta.
Työmaalla uudenaikainen tekniikka eli koneautomaatio korvaa mittamiehet. Maaleikkauksia alueella tehdään moottoriradan, kuljettajakoulutusratojen ja yrityspuiston alla kaikkiaan noin 800 000 kuution eli 100 000 kuorma-autokuorman verran. Pelkästään kalliota louhitaan miltei 300 000 kuutiota.
Rakentaminen poikkeaa tavanomaisesta tierakentamisesta, sillä se on tarkempaa ja yksityiskohtaisempaa. Ajoradalle tulevaa tekniikkaa ei ole koskaan toteutettu Suomessa aiemmin. Radalle tulee sekä kiinteitä esteitä, vesiesteitä että mahdollisuus ylä- ja alamäkiajon harjoitteleeun.
Kymi Ringin alustava kustannusarvio on noin 22-33 miljoonaa euroa, josta GP-radan osuus on noin 7 miljoonaa. Työmaa työllistää tällä hetkellä noin 40 henkilöä.
GP-radan rakenteet valmistuvat jouluun mennessä, sen jälkeen vuorossa ovat turva-alueet ja kesällä viimeistely ja alueen asvaltointi, Kouvolan Sanomat kertoo.