Paikasta auringossa eli siitä, kumpi on suurempi moottoripyörämarkkina, Intia vai Kiina on vaikea saada lopullista vahvistusta, mutta 135 miljoonaa moottoripyörää on käsittämätön luku. Markkinat ovat joka tapauksessa riittävän suuret. Ne ovat miltei 1000 kertaa suuremmat kuin Suomessa.
Esimerkiksi Punessa, jonka asukasluku on 3,3 miljoonaa, on keskimäärin 1,5 moottoripyörää per talous.
Menestyneimmät mallit Intiassa olivat Hero Splendor ja Hondan Activa -skootteri. Heron myynti hieman laski, 2,3 % verrattuna vuoteen 2014 ja Hondan puolestaan kasvoi 3,4 %.
Moottoroitujen kaksipyöräisten myynti 2012/2013 Intiassa oli 13,8 miljoonaa kappaletta, 2014/2014 noin 14,8 miljoonaa ja 2014/2015 myynti pomppasi 16 miljoonaan. Myynnin odotetaan nouseva noin 22 miljoonaan kappaleeseen kautena 2017/2018.
Moottoroidut kaksipyöräiset kulkuvälineet ovat suosittuja myös Intian kaupungeissa. Intian 16. suurimmassa kaupungissa pyöriä on tuhatta ihmistä kohti seuraavasti. Kaupungit järjestyksessä moottoripyörää /tuhat asukasta. Chandiharghissa on eniten pyöriä per asukas, Suur-Mumbaissa vähiten. Ero on uskomaton.
Intian 16 suurinta kaupunkia. Mp/1000 asukasta:
- - Chandigarh – 719 per 1000
- - Ludhiana – 630 per 1000
- - Coimbatore – 529 per 1000
- - Indore – 471 per 1000
- - Jaipur – 447 per 1000
- - Nagpur – 413 per 1000
- - Lucknow – 363 per 1000
- - Bangalore – 337 per 1000
- - Delhi – 286 per 1000
- - Pune – 338 per 1000
- - Hyderabad – 306 per 1000
- - Chennai – 303 per 1000
- - Kanpur – 311 per 1000
- - Ahmedabad – 191 per 1000
- - Surat – 196 per 1000
- - Greater Mumbai 62 per 1000
Osassa kaupunkeja on enemmän autoja suhteessa moottoripyörien määrään, ja samalla se antaa selvää kuvaa eri kaupunkien erilaisista ominaisuuksista. Motorbikes Indian artikkelissa tämän pohditaan kuitenkin enemmän kuvastavan sitä, millaisessa kunnossa tiet ja kadut ovat, miten liikennejärjestelmä toimii ja miten kauan ottaa kulkea pisteestä A pisteeseen B kuin sitä, miten varakkaita ihmiset ovat.
Kaksipyöräisten myynti lyö Intiassa vielä vahvasti laudalta autojen myynnin, joita myydään "vain" noin kaksi miljoonaa kappaletta vuodessa verrattuna 16 miljoonaan moottoripyörään. Suhde on peräti 8 suhde yhteen moottoripyörien hyväksi. Lisäksi lehti väittää, että suurin osa pyörien omistajista on noin 20-vuotiaita, ja vaikuttaa siltä, että heidän rakkautensa moottoripyöriin alkaa hiipua vasta noin 45 vuoden iässä, mihin väliin mahtuu monta moottoripyörien päivityskierrosta.