Patentti on monisivuinen ja periaatteiltaan melko selkeästi kuvitettu. Se osoittaa myös, että autoalan uusilla toimijoilla, kuten Googlella on tarjota uusia näkemyksiä vanhoihin ongelmiin.
Googlen itseohjautuvan auton etupään rakenne on patentin mukaan sellainen, että se ensinnäkin antaa periksi, ja imee iskun voimaa, kun siihen paiskautuu jalankulkija, pyöräilijä tai motoristi (niin toivomme) tai vaikkapa villieläin. Samalla rakenteen vaimentaessa iskua ja mennessä kasaan vapautuu liimaa, joka nappaa törmäyksen uhrin ja estää tätä putoamasta auton pyörien alle tai muun liikenteen sekaan.
Ratkaisu on mielenkiintoinen, ja siitä on epäilemättä helppo keksiä myös ongelmia. Meillä ei ole tietoa, miten törmääjä irrotetaan liimasta, eikä myöskään siitä, millä nopeuksilla se toimii parhaiten. Mikäli haluat tutustua aiheeseen paremmin, tässä on linkki Yhdysvaltain patenttirekisteriviranomaisen sivulle, mistä löydät koko patenttihakemuksen selvityksineen.