Uudella mallistollaan KTM haluaa alleviivata sitoutumistaan perustaansa offroad-maailmassa, missä sen enduropyörät ovat olleet kovaa luokkaa. Malliston uudistusaste on melkoinen, sillä yli 90 % vuoden 2017 malliston osista on uusia. Painonalennusta on saatu aikaan koko mallisarjassa jopa viiteen kiloon asti. Samalla massan keskittäminen on aiempaa parempaa ja se taas tarkoittaa parantunutta suorituskykyä ja parempaa käsiteltävyyttä.
Vuodelle 2017 mallistoon on lisätty 125 XC-W ja 150 XC-W, jotka korvaavat 125 ja 200 EXC:n. Ne on suunniteltu erityisesti suljetuilla radoilla kisaamiseen, kuten myös perinteisemmät kaksitahtiset 250 EXC ja 300 EXC. Nelitahtipuolella KTM jatkaa täysin päivitetyillä 250 EXC-F ja 350 EXC-F -malleilla sekä isommilla 450 EXC-F:llä ja 500 EXC-F:llä.
Joka pyörässä on uusi alusta ja uusi jousitus, mukaanlukien WP:n XPlor 48 upside-down split -etuhaarukka. Koko KTM:n T&K-organisaatio Mattighofenissa Itävallassa sekä sen testikuljettajaverkko, tehdaskilpa-ajajat sekä KTM:n USA:n T&K-osasto on tehnyt väsymättömästi töitä uusien moottoreiden kehittämiseksi ja samanaikaisesti pyrkinyt parantamaan suorituskykyä, vähentämään painoa sekä saamaan pyörien kokoa kompaktimmaksi, jotta niiden käsiteltävyys parantuisi entisestään.
Näitten kisavalmiiden pyörien rungon ja ominaisuuksien hienosäätöjen jälkeen, jotka ulottuvat pienimpiin yksityiskohtiin mittaristossa, KTM on ottanut käyttöön viimeisintä teknologiaa tehdäkseen kaikki mahdollisest parannukset, jotta amatöörikuljettaja voi loikata ammattimaisen kuljettajan rooliin.
Tarjolla on myös Six Days erikoismallit perusversioiden rinnalla. Ne ovat saatavilla sekä 2- että 4-tahtisista pyöristä ja ne on varustettu useilla suorituskykyä parantavilla ja käytännöllisillä osilla. Lisäksi "Six Days Spain" -pyörissä on erikoisgrafiikka.
Uuden malliston pitäisi olla eurooppalaisilla maahantuojilla nähtävillä jo kesäkuussa. Lisätietoja KTM Suomen sivuilta, myös yksityiskohtaisemmat tekniset tiedot.