Kuten Ducati, BMW:kin on oppinut jotain takavuosien virheistään pyrkiessään kruiseririntamalle. BMW:n ensimmäinen kruiserimalli oli BMW1200C, joka ei kovin hyvin sopinut genreen. Nyt voisi kuvitella, että BMW toimii kuten Ducatikin XDiavelinsa kanssa: rakentaa pyörän jonka perimä on selkeästi omassa merkissä, vaikka se onkin kruiseri.
Tämän vuoden mittaan lienemme viisaampia asian suhteen, mutta varsin epätodennäköistä on, että tulevassa mahdollisessa BMW:n kruiserissa olisi bokserimoottori. Jopa jokin versio sen nelisylinterisistä malleista olisi todennäköisempi. Mutta kun sillä on kerran olemassa kuusisylinterinen rivimoottori, niin miksipä ei. Paitsi tehoa, siinä on vääntöä kuin pienessä kylässä heti tyhjäkäynniltä lähtien, ja jos kruisereissa on jostain kyse, niin väännöstä.
BMW toi vuosi sitten näytille Concept 101:n, baggerin, jossa on K1600:n moottori. Olisiko siitä helppo tehdä myös tehokruiseri? Samanlaisia kallistusvaroja voi toki olla vaikea saada aikaiseksi kuin XDiavelilla, jossa on kaksisylinterinen V-kone. Asiasta kertoi mm. Asphalt and Rubber.
Aiheesta aiemmin sivuillamme: BMW toi näytille Concept 101 -baggerin