Untitled Motorcycles SF:n Ducati Hyper Scrambler on Hugo Ecclesin käsialaa. Hän on työskennellyt 20 vuotta teollisen muotoilun parissa, ja kyllästyi 3D-tietokonesuunnitteluun ja kaipasi jotain konkreettisempaa. Voisiko puhua vanhan ajan teollisesta designistä?
Eccles ja Untitled Motorcycles osallistui Hyper Scramblerillaan Ducatin "Custom Rumble" -rakentelukisaan ja UMC-038 Hyper Scrambler äänestettiin USA:n kisassa toiseksi parhaaksi, mihin tekijät olivat kovasti tyytyväisiä. Jos he olisivat voittaneet "paikalliskisan", he olisivat joutuneet luovuttamaan pyöränsä Ducatille 13 kuukaudeksi. Sen sijaan he ovat voineet esitellä sitä missä haluavat.
Hyper Scrambler on kerännyt paljon palstatilaa muuallakin kuin alan lehdissä skarpin ja jäljittelemättömän muotoilunsa sekä värimaailmansa ja aggressiivisten ominaisuuksiensa vuoksi. Jokaisen yksityiskohdan rakentamiseen on kiinnitetty todella paljon huomiota, minkä huomaa kyllä oheisia kuvia katsoessaan. Myös kytkimien ja painikkeiden laatu on ollut tärkeää: ei pelkästään ulkonäkö, vaan myös se, miltä ne tuntuvat, kun niitä käyttää.
Rungossa on Scramblerin ydin
Pyörä on rakentunut Scramblerin rungon ympärille, koska se on Ecclesin mielestä olennaisin osa koko pyörää. Siitä on saanut muotonsa polttoainetankki ja muotoilukieltä täydentää samaa, nuolenmuotoista kuviota toistava istuin. Tämä puolestaan johti pystyyn LED-etuvalopylvääseen.
Hyper Scramblerin jäljittelemätön väri on Ducatin oma Rossa Corsa -punainen, joka löytyy mm. sen MotoGP-pyöristä ja Superleggerasta. Mikäli Eccles valmistaa runsaasti sellaisia pyyntöjä saatuaan lisää Hyper Scramblereita, niiden on kaikkien oltava uniikkeja vähintäänkin väritykseltään. Onneksi Ducatilla on tarjolla historiallisia väriyhdistelmiä kuten Superlight yellow, 851 white, 916 gold ja Paul Smart green.
Ecclesin Hyper Scrambler painaa peräti 38,5 kg vähemmän kuin alkuperäinen Ducati Scrambler, vain hivenen enemmän kuin 300-kuutioinen Vespa. Tuon painoeron pitäisi tuntua jo ajettavuudessakin. Eikä siinä mitään, ihmiset pitävät erilaisista asioista, mutta Ecclesin pyörän muotokieli miellyttää ainakin toimituksen silmää. Ecclesiä jututti Cycleworld. Lisää Untitled Motorsin rakentamista moottoripyöristä heidän omilla kotisivuillaan.