Royal Enfieldin tavoitteena on Indian Economic Timesin artikkelin mukaan uudella mallistollaan iskeä nimenomaan niille markkinoille, joilla Harley-Davidson ja Triumph hallitsevat, sillä Royal Enfieldin nykymallit kuuluvat enemmänkin höyhensarjaan tai keskikastin alapäähän.
Englannin tutkimuskeskuksen kehittämän 600-650-kuutioisen twinin ryydittämä uusi moottoripyörämalli voisi olla markkinoilla ensi vuoden mittaan.
Kyseessä on Eicher-Motorsin omistaman intialaisen moottoripyörävalmistajan toistaiseksi kunnianhimoisin ponnistus pääsemisestä globaalien huippupelureiden joukkoon. Sen tavoitteena on olla ykkönen keskikokoisten moottoripyörien valmistajana Tämä tarkoittaa 200-750-kuutioisten moottoripyörien segmenttiä.
Tällä hetkellä sillä ei ole riittävän tehokasta voimanlähdettä tarjolla, jotta se voisi houkutella kehittyneiden markkinoiden kuljettajia, jotka ostavat moottoripyöränsä intohimosta ajamiseen, eivätkä päivittäisten työmatkojen vuoksi.
Lisää nopeutta
– Nykyiset moottoripyörämme eivät iske oikeisiin moottoritienopeuksiin, Royal Enfieldin pääjohtaja Siddhartha Lai totesi Economic Timesille myöntämässään haastattelussa.
– Meidän seuraava mallistomme ratkaisee tämän ongelman, Lai jatkoi. Tuotekehitystyön lisäksi Royal Enfield on ottassa myös muita strategisia askeleita maaliaan kohti. Lai on kieltäytynyt kommentoimasta tulevaa mallistoa enempää, mutta on todennut, että sen kehitystyössä on huomioitu globaalit markkinat.
Pääjohtaja Lai on siirtynyt Lontooseen jatkaakseen yrityksen viemistä globaaleille markkinoille. Yritys on perustanut teknologiakeskuksen Englantiin ja lisäksi jakeluorganisaation Yhdysvaltoihin, joka on liikevaihdolla mitattuna suurin kaksipyöräisten markkina.
Classic myy
Eicher Motors on ollut eräs parhaiten menestyneitä autoteollisuusosakkeita kiitos Royal Enfieldin Classicin menestyksen. Classic-markkinat alkavat kuitenkin olla täynnä, joten Royal Enfield joutuu tekemään töitä uusia menestystuotteita valmistaakseen.
Vastedes esitelty Himalayan-malli on osa strategiaa. Se on ensimmäinen täysin uusi malli, minkä RE on kehittänyt senjälkeen kun Eicher otti yrityksen haltuunsa. Himalayan on rakennettu Intian markkinoille, kun taas valmistumassa oleva hanke on sellainen, jota jokainen globaali ostaja etsii tältä brändiltä, Lai on sanonut.
Uuden globaalin mallin lisäksi RE:llä on työn alla isompi versio Classicista sekä Thunderbirdistä. Myös nämä on ilmeisesti suunnattu globaaleille markkinoille.