Hondan kaksoiskytkinautomaattien suunnitteluinsinööri Kosaku Takahashi oli kertonut Visordownille, että yritys tekee töitä saadakseen DCT-teknologiansa (Dual Clutch Transmission) sopivaksi myös sport-moottoripyöriinsä.
Tällä hetkellä DCT-vaihteiston saa mm. NC750X:ään ja Integraan sekä VFR1200F:ään ja uuteen Africa Twiniin.
Tällä hetkellä sport-pyöräsektorilla ei esimerkiksi Firebladeen tai CBR600RR:ään ole saatavilla DCT:tä painon ja koon vuoksi. Kaksoiskytkinvaihteistossa käytetään, kuten nimikin jo sanoo, kahta kytkintä, joten se on leveämpi ja painavampi kuin perinteinen kytkin-vaihteisto-yhdistelmä. Nykymuodossaan se lisää esimerkiksi NC750X:n ja Africa Twinin painoa peräti 10 kiloa, mutta Honda työskentelee keveämpien ratkaisujen hyväksi.
Tosin Takahashi väitti, että mikäli kahdella muuten täysin identtisellä Hondalla kilpailtaisiin toisiaan vastaan, mutta toisessa olisi DCT- ja toisessa perinteinen vaihteisto, DCT-versio olisi nopeampi lisäpainosta huolimatta. Tämä johtuu siitä, että vaihtaminen on saumatonta, ja siinä pysyy veto päällä jatkuvasti, myös vaihtamisten aikana.
Hän väitti myös, että MotoGP-sarjassa DCT:llä varustettu RC213 olisi nopeampi kuin tavallisella vaihteistolla varustettu.
Mahdollisesta aikataulusta, milloin DCT-vaihteisto olisi saatavilla myös Hondan sporttipyöriin, hän ei ottanut kantaa.