Niinpä tätä nykyä muutkin valmistajat julkistavat seikkailupyöristään vielä vahvemmin adventuremaisemmat versiot. Näin teki esimerkiksi BMW R1200GS Adventurellaan, Suzukilla on Adventure-versio V-Strom 1000:sta, Aprilialla Rally-versio Caponordista ja vieläpä Ducatikin julkisti Multistradastaan Enduro-version, jos näin suoraviivainen vertailu sallitaan.
Kyseessä on tietenkin halu tarjota rinnakkaisvaihtoehto vielä parempia maasto-ominaisuuksia vaativille asiakkaille.
Visordown on ollut paikan päällä Osakassa ihmettelemässä Hondan uutta Africa Twin Adventure Sports -konseptia. Tiivistettynä moottori, runko ja muutkin osat ovat samoja, mutta joitakin muutoksia on havaittavissa. Ensinnäkin kunnollinen alumiinen pohjapanssari, joka on kuin suoraan vanhoista Pariisi-Dakar-versioista. Samoin takapäässä on uutta, esimerkiksi istuin, joka on matalampi ja motocross-tyyppinen. Peräpään ulkoasuakin on uusittu. Myös putkityyppinen tavarateline korvaa valetut laukkutelineet ja äänenvaimennin on Termignonin ja käännetty voimakkaasti ylös.
Värit ovat suoraan ensimmäisen sukupolven Africa Twinistä. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, pyörä esitellään tuotantovalmiina marraskuussa Milanossa.
Jutun aloituskuvassa on viime marraskuussa julkistettu Africa Twin joka ei siis Hondan mielestä ole aivan niin seikkailullinen kuin mitä Osakassa on nyt konseptina esitelty.