Kuten viime viikolla uumoilimme, Indian Motorcyclesin tulossa ollut malli tottelee nimeä Springfield, yrityksen perustamispaikkakunnan mukaan. Pyörä on suunniteltu touringajo mielessä, mutta siinä on pikalukituksella varustettu nopeasti irrotettava tuulilasi sekä irrotettavat kovat sivulaukut. Myös takaistuin on irrotettava.
Toisin sanoen pyörällä voi ajaa kuten touringpyörällä ikään tai muuntaa sen öisten kaupunkikruisailujen ajokiksi käden käänteessä. Pyörä on omassa segmentissään baggerin ja matkapyörän risteytyksenä.
Moottori on kaksisylinterinen V-kone Thunder Stroke 111, jossa on vääntöä 139 Nm ja kuutiotilavuutta 1811 cm3. Springfield pystyy ottamaan kuormaa 242 kg ja sen ilmasäätöisen takaiskunvaimentimen joustomatka on 114 mm.
Pyörässä on paljon vaikutteita Indian Chief Vintagesta, mutta siihen saa lastattua isompia kuormia. Mittarit on sijoitettu polttoainetankkiin ja pyörässä on ABS, rengaspaineiden monitorointijärjestelmä, säädettävät matkustajan astinlaudat, vakionopeudensäädin, tehokas ajovalo ja kaksoisajovalot.
Pyörässä on myös kaatumaraudat sekä edessä että takana sekä runsaasti kromin kiiltoa valonheittimestä äänenvaimentimeen. Sekä taka- että etuistuin ovat lämmitettävät.
Indian Springfield on saatavilla Thunder Blackinä sekä Indian Motorcycle Red -värisenä. EMEA-alueella pyörän hinta on alkaen 27 000 €. Pyörässä on viiden vuoden takuu.
Tekniset tiedot
- Moottorin tilavuus 1811 cm3
- Poraus x isku 101 mm x 113 mm)
- Puristussuhde 9.5:1
- Vääntö 138.9 Nm @ 2600 rpm
- Vaihteisto 6-nopeuksinen
- Polttoainetankki 20,8 l
- Etuteleskoopit 46 mm, 119 mm jousto
- Takavaimennin Ilmasäätöinen, 114mm joustomatka
- Kuivapaino 372 kg
- Maavara 14 2mm
- Istuinkorkeus 660mm
- Akseliväli 1701 mm
- Jarrut ABS
- Edessä kaksi 300 mm kelluvaa levyä 4-mäntäisin puristimin
- Takana yksi kelluva levy kaksimäntäisin puristimin
- Eturengas Dunlop Elite 3 130/90B16 73H
- Takarengas Dunlop Elite 3 180/60R16 80H
Aiheesta aiemmin sivuillamme: Indian kiusaa uudella mallilla, julkistus 3. maaliskuuta