Morebikesin mukaan vaikuttaa siltä, että ensi vuodelle povattu ZX-14R toteutuisikin ZX-11R-turbona. Kysymys tietysti kuuluu, miks Kawasaki käyttäisi mallissa pakokaasuahdinta, kun se H2-pyörissään on toteuttanut ahtamisen mekaanisesti.
Kuten jutun aloituskuvasta näette ZX-11R on varsin radikaalin näköinen laite, ja sen keulassa on tupla-ilmanottoaukot varmistamaan suoran ilmavirran pyörän sisäosiin, kuten patenttipiirroksissa on nähty.
Ei tässä kuitenkaan vielä kaikki, sillä Hayabusan kuvan vieressä on piirros tulevan Busan moottorista, jonka oikeassa kyljessä nököttää turboahdin. Pyörään on myös tulossa siivet, kuten kilpakumppani Kawan H2R:ään, mutta siipiä ei ilmeisesti tule ZX:ään.
Mitä mieltä olet? Nykyinen ahtamistekniikka on tietysti erilaista kuin muutama kymmenen vuotta sitten, mutta paljonko Haybusan moottorista kannattaa ottaa ainakaan nykyisillä kuutioilla lisää tehoa? Miten todennäköistä on, että moottorin kokoa pienennetään kuten ZX:ssä?