Visordownille myöntämässään haastattelussa Federico Sabbioni oli myös muistuttanut, että "luulen, että pysyttelemme tämänkaltaisessa moottorissa. Olemme valmistaneet aiemmin monentilavuuksisia tällaisia moottoreita, joten meillä on kokemusta moottorin koon osalta erilaisista versioista.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että Scrambler-perheen moottorit säilyvät ilmajäähdytteisinä kaksi venttiiliä per sylinteri -moottoreina, joten mitään valtavia tehomyllyjä niiden nokalla tuskin nähdään.
Suurin Desmodue-moottori, mitä Ducati on koskaan valmistanut on 1100 cm3 Desmodue Evoluzione, jota käytettiin Monster EVO:ssa, joskin moottorin tuotanto lopetettiin 2013. Ainoa, mitä Ducatin tarvitsee sille tehdä, on kehittää se Euro 4 -normin mukaiseksi.
Scrambler Sixty2 -mallinimi viittaa alkuperäiseen 1962 Scrambleriin, jossa oli yksisylinterinen 250 cm3 moottori. Olisiko kuitenkaan kovin todennäköistä, että Ducati palaisi yksisylintereisiin moottoreihin, kun kaksisylinteriset ovat sen käyntikortti? Toisaalta nytkään pienempi Scrambler ei ainakaan maailmalla ole kovin paljoa halvempi kuin 800-kuutioinen, joten mitä etua olisi paljon pienemmän Scramblerin tekemisestä, jollei sen hinta olennaisesti laskisi. Tietenkin se voitaisiin myös tehdä vaikka Intiassa tai jossain muussa halvemman tuotannon maassa.
Ducatin Sabbioni oli tyrmännyt Visordownin ajatuksenjuoksun ja todennut, että 400 kuutiota voisi olla sopiva alaraja. "Meidän täytyy kunnioittaa sitä, eikä venyttää brändiämme ja arvojamme liikaa alapäästä".