Lightning Striken takana on eläkkeelle jäänyt Honeywell Aerospacen insinööri Judd Smith. Järjestelmä käyttää korkeatehoisia ledejä, jotka ovat samanlaisia kuin amerikkalaisissa poliisimoottoripyörissä, paitsi että tässä ei käytetä punaisia eikä sinisisä valoja.
Lightning Strike toimii kuin äänitorvi: painat vain nappia, ja vilkkuminen alkaa. Kun haluat lopettaa, päästät irti napista. Valot toiminevat tehokkaimmin juuri pahimmissa riskipaikoissa, kun joku vastaantulija on kääntymässä vasemmalle, tai auto vaihtaa kaistaa rinnallasi tai yrittää paukauttaa sivutieltä kolmion takaa eteesi.
Sykkivä valo toimii hätäsignaalina ja tuo varmaan mieleen alitajuisesti myös hälytysajoneuvon, vaikka valaistuksen väritys onkin eri. Järjestelmä toimii ja on asennettavissa kaikkiin moottoripyöriin, joiden jännite on 12 tai 24 V. Saatavilla on myös mallikohtaisia asennussarjoja.
Valojen laillisuus on kyseenalainen
Kannattaa vilkaista valmistajan sivulla oleva video. Se on puhutteleva ja siitä selviää hyvin miten Lightning Strike käytännössä toimii. Videolla on myös monta motoristille tapahtunutta läheltä piti -tilannetta, jotka osoittavat hyvin miten vakavasta ja elintärkeästä asiasta näkymättömyydessä liikenteessä on kyse.
Valojen laillisuus on varmaan vähintäänkin kyseenalainen Suomessa, mutta mikäli ne ovat laittomat, niin lainsäädäntöä pitäisi muuttaa.
Kerro meille, mitä mieltä olet näistä lisävaloista: ovatko ne täysin turhat vai loistava keksintö? Suostuisitko / haluaisitko itse käyttää tuollaisia? Pitäisikö niiden olla vakiovarusteena pyörässä? Palautetta voit antaa täällä.