Toiseksi kaveri ei kaatumisen jälkeen juurikaan mieti tai tarkista, millaisessa kunnossa on, vaan lähtee välittömästi juoksemaan kuin kauris pyöränsä luo.
Kolmanneksi hän nostaa pyöränsä pystyyn täysin oikeaoppisesti kääntämällä selkänsä pyörään päin, tarttumalla kiinni ohjaustankoon ja pyörän takaosaan sekä nostamalla jaloillaan.
Pyörän(kin) vahingot jäävät onneksi vähäisiksi. Luisussa kärsinyt vastapaino/ohjaustangon pää, hankautumaa peilissä ja rungon liukumis./törmäyssuojatappi on ottanut pahimman iskun vastaan. Myös muita pienempiä vaurioita on, mutta kaverilla oli onneksi onnea matkassa.
Syyksi hän olettaa sitä, että tien pinta oli kaatumiskohdassa märkä. Alla olivat Michelinin uudehkot PR4-renkaat. Mutta hänkään ei ole täysin varma onnettomuuden lopullisesta syystä. Mitkähän mahtoivat olla regaspaineet? Joka tapauksessa pyörä lähtee varoittamatta liukuun, joten oikean tilannenopeuden merkitys on korvaamaton.
Hurjannäköinen liuku päättyi onneksi lopulta vähin vaurioin.