1100 cm3 Ducati Scramblerin voimanlähteenä voisi hyvin olla jokin sopiva variantti Monster 1100:n moottorista. Siinä 1078 cm3 L-twin-moottori, jossa on kaksi Desmodromista venttiiliä per sylinteri ja ilmajäähdytys. Moottorin huipputeho on 97 hevosvoimaa 7500 rpm ja vääntö 103 Nm 6000 rpm.
Ducatin pääjohtaja Claudio Domenicali oli Sagmartille vastannut asiasta puhuttaessa, että "1100-kuutioinen malli voi vielä olla Scrambler niin kauan kuin se pysyttäytyy samassa kaavassa eikä yritä olla liian tekninen tai tehdä asioita liian monimutkaisesti. Tulee olemaan Scrambler-moottoripyörien perhe. Kaikkia näitä kutsutaan Scramblereiksi ja ne ovat olemassa yksinkertaista hauskanpitoa varten. Jotain sellaista, joka pannaan eri puolelle autotallia kuin Ducatin sporttipyörät, ja joka soveltuu täydellisesti sunnuntaiaamun ajeluun lähimpään kahvioon. Nämä pyörät ovat perusteknologiaa, pelkkä pyörä eikä mitään muuta".
Aika näyttää, tiedossahan oli vuosi sitten, kun ensimmäinen Ducati Scrambler julkistettiin, että kyseessä on tuoteperhe, kokonainen brändinlaajennus eikä pelkästään yksi malli.
Aiheesta aiemmin sivuillamme: Ducatilta kaksi uutta Scrambleria, XDiavel-kruiseri, Multistrada Enduro ja 3 muuta mallia