Pyörä on saanut varsin vahvasti vaikutteista MotoGP-sarja kisapyörästä, ja se on Suzukin sanojen mukaan kokonaan uusi pyörä alusta loppuun saakka. Nyt esitellyn GSX-R1000-konseptin pitäisi olla aikanaan täysin valmis radalle.
Moottorin suunnittelutavoitteet
- - Voimakkain GSX-R-moottori koskaan. Voinemme odottaa 2 alkavaa teholukua.
- - Tehoa lisää yläpäähän uhraamatta ala- ja keskikierrosten voimaa
- - Optimoidut moottorin mitat kanttailuominaisuuksien parantamiseksi
- - Parempi suorituskyky ja ajettavuus MotoGP:stä johdetulla tekniikalla.
- - Kestävyysajossa koeteltua kestävyyttä ja luotettavuutta.
Alusta
- - Kevein koskaan rakennettu GSX-R1000
- - Pienikokoisin GSX-R1000 mitä koskaan on rakennettu
- - Optimoitu geometria kasvattamaan ajajan luottamusta
- - Kuljettajaorientoitunut käsiteltävyys
- - Aerodynaamisin GSX-R1000 koskaan
GSX-R1000 -konsepti
- - Kokonaan uusi 999 cm3 nestejäähdytteinen DOHC rivinelikko
- - Kokonaan uusi alumiinirunko
- - Uusi aerodynaaminen runkorakenne
- - Ride by wire
- - 10-asentoinen luistonesto
- - Kolme eri tehokarttaa valittavana
- - Molempiin suuntiin toimiva Quickshifter
- - Lähtöavustin
- - Edessä Showa BFF (Balance Free Front forks)
- - Takana Showa BFRC Lite (Balance Free Rear Cushion)
- - Täysin LED-valot vilkkuja ja parkkeja myöten
Muuta ja tarkempaa
Pyörän moottorissa on myös muuttuva venttiilien ajoitus.
Suzuki Top Feed Injector (S-TFI): Toisioruiskusuuttimet ohjaavat hienojakoisen polttoaineen suoraan palotilaan. Kaksoissuutintekniikka tuo lisää huipputehoa vähentämättä ala- ja keskikierrosten tehoa.
Suzuki rakensi pakoputkistoon kaksi servo-ohjattua läppäventtiiliä, yhden kumpaankin balansointiputkeen. Kumpikin putki venttiili pystt kiinni matalilla- ja keskikierroksilla ja sitten avautuu lisäten merkittävästi tehoa kovilla kierroksilla.
Kolme eri valittavaa tehokarttaa, valinta ohjaustangon vasemmalta puolen.
Pyörässä on 10-asentoinen luistonesto, jolla varmasti saa toiminnon haluamakseen.
GSX-R1000:ssa on uusi kilpa-ajotyyppinen quickshifter, sen avulla kuljettaja voi vaihtaa sekä ylös että alaspäin ilman kytkimen käyttöä, ja järjestelmä katkaisee voimantuoton herkkyysasetuksen säädöstä riippuen 50-75 millisekunnin ajaksi.
Pyörässä on myös lähtöavustin, joka varmistaa hyvät startit rajoittamalla moottorin kierroslukua ja optimoimalla vääntöä, kun kuljettaja vääntää kaasun auki, ja voi näin keskittyä kytkimen päästämiseen.
Uusi runko ja katteet
Kompaktimpi, kapeampi ja virtaviivaisempi aerodynamiikan parantamiseksi
Jopa katteen kiinnityspultit on suunniteltu uudelleen ilmanvastuksen pienentämiseksi
Uusi polttoainetankki on matalampi ja kapeampi, joten se mahdollistaa kuljettajan painatumisen matalampanan pyörää vasten, mikä parantaa aerodynaamista suorituskykyä
Ensi kertaa Suzukissa LED ajovalo, pienikokoinen ja kevyt, myös LED-vilkut ja muut valot LEDejä.