BMW:llä oli menneisyydessäkin oma Scramblerinsa, vuosimallin R 68, jota tuunattiin siihen suuntaan, ja vieläkin sodanjälkeiset Bemarit ovat kovaa valuuttaa rakentelijoitten käsissä.
Uuuden pyörän ulkonäkö on Scrambler-vaikutteinen, ja ilma/öljyjäähdytteinen bokserikone antaa sille luontaista uskottavuutta. Tässä kokoonpanossa moottorin kuutiotilavuus on 1170 cm3 ja siitä on otettu tehoa 81 kW (110 hp) 7 750 rpm. Maksimivääntö on 116 Nm 6000 rpm ja uusi moottori täyttää myös Euro 4 -normin säädökset.
Runko ja moottorin ripustus ovat samat kuin R nineT:ssä. Alustan geometria on tehty sellaiseksi, että pyörä on jämäkkä käsiteltävä ja antaa neutraalin kallistusvasteen, kerrotaan BMW:n tiedotteessa.
Etuteleskoopin joustovara on 125 mm ja yksipuolisen Paralever-takapään 140 mm. 19-tuuman eturengas ja 17-tuumainen takarengas istutetaan alumiinivaluvanteille. Rengaskoko edessä 120/70-19 ja takana 170/60-17.
Pyörässä on automaattisesti ABS-jarrut ja teräsputkiletkut ja nelimäntäiset satulat sekä 320 mm levyt edessä. Takana on yksi levy ja kelluva kaksimäntäinen jarrusatula.
Ajoasento on pysty ja rento, ja ergonomiaan on kiinnitetty huomiota.
BMW R nineT Scrambler pähkinänkuoressa:
- Puristinen design
- Klassiset värit
- Patinoidun nahan näköisen satulan neuleet näkyvillä
- Ilma/öljyjäähdytteinen bokserikone 1170 cm3 teho 81 kW (110 hp) 7 750 rpm. Maksimivääntö 116 Nm 6000 rpm
- Suunniteltu kustomoitavaksi
- Modulaarinen runkorakenne, irrotettava matkustajan takarunko lisää variaatioiden mahdollisuutta
- Runsaasti lisävarusteita.