Yamaha julkisti Milanon MP-messuilla eilen illalla tukun tuotteita. Yksi niistä oli MT10.
Moottori on nelisylinterinen 998 cm3, ja Yamaha lupaa "massiivista" lineaarista vääntöä matalilta keskikierroksilta sekä adrenaliinipitoista suorituskykyä. Alumiininen Delta-runko ja lyhyt, 1400 mm:n akseliväli takaavat kevyen ja ketterän käsiteltävyyden. Alusta on perua YZF-R1:stä, joten sen pitäisi olla "kunnossa".
Uusi "Night Fluo"-väritys on valittavissa myös muihin MT-malliston pyöriin. Sarja alkaa MT-125:stä, joten se tarjoaa kasvunvaraa siihen fiksoituneille kuljettajille.
Moottorin tehoa tai vääntö ei vielä ilmoitettu, tarkat tekniset tiedot luvattiin kevään mittaan.
MT-10 moottori lyhyesti
- YZF-R1 johdettu CP4 4-sylinterinen rivimoottori
- YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
- Kolme valittavaa tehokarttaa
- Kolmivalintainen luistonesto
- Avustava ja luistokytkin
- Vakionopeudensäädin toimii 4-, 5- ja 6-vaihteilla
- Uudelleensuunniteltu imu-, pako- ja polttoainejärjestelmä
- Uudet, kevyet, taotut männät
- Uusi 4-2-1 titaaninen vaimennin ja uusi pakoventtiilidesign
- Kevyt jäähdytysjärjestelmä
MT-10 alusta ja runko pääpiirteittäin
- Luonnollinen eteenpäin nojaava ajoasento
- Leveä ja ylöspäin kaventuva ohjaustanko
- Pyörän massa näyttää painottuvan aggressiivisesti etuosaan päin
- Luokassaan lyhin 1400 mm akseliväli
- Kevyt, tukeva, tasapainoiseksi optimoitu alumiininen Deltabox-runko
- YZF-R1:stä johdettu alusta sopivin säätömuutoksin
- Kaksi 320 mm levyä edessä radiaalikajarrusatuloin ja tietenkin ABS, takalevy 220 mm
- 17 litran polttoainetankki
- Kevyet viisipuolaiset alumiinivanteet
- Erityisesti tähän malliin kehitetyt Bridgestone Battlax Hypersport -renkaat
- 12 voltin jänniteulosotto
- Uusi LCD-monitoimimittaristo
- LED-valot ajovaloja myöten
- Värivalikoima Night Fluo, Tech Blac, Race Blu
Saatavilla toukokuussa 2016.