Kymi Ringin 4,6 kilometrin mittaisen radan tekee mielenkiintoiseksi se, että siinä on isot korkeuserot, vaihteluväli on peräti 18 metriä Lisäksi radan sijainti keskellä suomalaista luontoa tekee siitä ainutlaatuisen GP-ratojen joukossa.
Kouvolan Sanomien artikkelin mukaan MotoGP:n espanjalainen toimitusjohtaja Javier Alonso oli tyytyväinen näkemäänsä ja kehui projektin etenemistä. Hän myös lupaili sarjan osakilpailua radalle vuodeksi 2017. Hän arvosti radan rakennetta sekä sitä, että se on nopea ja vaihteleva, kuljettajien mieleinen rata. Lisäksi sillä on runsaasti ohituspaikkoja, mikä lisää yleisön kiinnostusta.
Torstaina järjestetyn katselmuksen tarkoituksena oli päivittää ja järkevöittää ratasuunnitelmia rakennustöiden etenemiseksi.
Kansainvälisen moottoriliiton FIM:n turvallisuusjohtaja Franco Uncini oli niinikään tyytyväinen näkemäänsä ja vertasi Kymi Ringiä Trhekin Brnossa sijaitsevaan GP-rataan. Uncini on itse ajanut 500-kuutioisten maailmanmestariksi 1982, ja arvosti erityisesti Kymi Ringin turvallisuutta.
Hän loukkaantui itse vakavasti Hollannin Assenissa 1983 pudottuaan kesken kisan pyöränsä selästä ja jäätyään kisakumppani Wayne Gardnerin pyörän alle. Uncini oli onnettomuuden jälkeen jonkin aikaa koomassa. Hän on vastannut jo pidempään MotoGP-kuljettajien turvallisuudesta.
Kymi Ringin hankepäällikkö Timo Pohjola oli tyytyväinen kansainvälisen yhteistyön etenemisestä. Rata-alueella otetaan tällä hetkellä maanäytteitä, joiden analysoinnin jälkeen käydään vielä läpi mahdollisia ratasuunnitelmaan tehtäviä muutoksia. Tavoitteena on selvittää, voidaanko rataa muuttaa joissain kohdissa siten, että se olisi järkevämpi tai edullisempi rakentaa.