LMW - MWT-9

Yamahan kantattava kolmipyörä MWT-9  -konsepti Tokiossa 2015.

Yamahan kantattava kolmipyörä MWT-9 -konsepti Tokiossa 2015.

Multi-Wheel (LMW)- eli kallisteltava monipyöräinen konseptimalli edustaa uutta aaltoa urheilullisessa ajamisessa, kerrotaan Yamahan tiedotteessa. MWT-09:ssä on 3-sylinterinen 850 cm3 moottori dynaamisesti muotoillussa rungossa. Kallistuleun mahdollistava kaksipyöräinen etupää tarjoaa poikkeukselliset kallisteluominaisuudet sekä melkoisen suorituskyvyn, joka antaa kuljettajalle mahdollisuuden nauttia ja ajaa vapaasti mutkateitä pinnoituksen laadusta paljoa välittämättä ja tiukasti kurvaten.

Moottori on arvatenkin melko suoraa perua MT-09-mallista. Se on kolmisylinterinen ja nelitahtinen, varustettu kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla ja sen kuutiotilavuus on 849 cm3.

Yamahan kantattava kolmipyörä MWT-9  -konsepti Tokiossa 2015.

Yamahan kantattava kolmipyörä MWT-9 -konsepti Tokiossa 2015.

Sports Ride

Yamahalle tämä ei ole aivan ensi kerta auton rakentajana, mutta silti oli yllätys, että se tuo esille urheiluauton konseptin. Yamaha painottaa, että kyse on "design-konseptista", joka esittelee Yamahan lähestymistapaa, jolla se tuo autoilun maailmaan sisällä ajamisessa olemisen ja aktiivisen ajamisen tuntua.

3D-renderöity versio Sports Ridesta.

Kuten Tokion Show'ssa vuonna 2013 esitelty Motiv, se tuo Formula ykkösistä tuttua teknologiaa näkyville. 

Sports Riden sisätilat ovat makean sporttiset.

Auton mitat ovat: pituus×leveys×korkeus: 3900 mm×1720 mm×1170 mm, paino: 750 kg, istuimet kahdelle.

Yamaha Sports Ride -konsepti.

Motobot Ver.1

Motobot Ver. 1 -testiajorobotti.

Motobot Ver. 1 -testiajorobotti.

Motobot on autonomisesti eli itsenäisesti ajava ihmisen kaltainen robotti, joka on rakennettu Yamahan moottoripyörä- ja robottiteknologian yhdistelmänä. Yamahan t&k-osasto kehittelee paraikaa robottia, joka kykenisi normaalipyörällä ajamaan kilparadalla yli 200 km/h. Robotin tehtävä hallita monimutkaisia liikkeitä suurissa nopeuksissa edellyttää joukkoa ohjausjärjestelmiä, joiden täytyy toimia äärimmäisen suurella täsmällisyydellä.

Motobot Ver. 1 -testiajorobotti.

Motobot Ver. 1 -testiajorobotti.

Yamaha haluaa soveltaa perusteknologiaa ja osaamista kyetäkseen rakentamaan edistyksellisiä järjestelmiä kuljettajan turvaksi, sekä voidakseen ottaa niitä käyttöön nykyisissä malleissaan kuin myös tulevissa mallisarjoissaan.

Resonator125

Resonator125 - klassisen ja tulevan fuusio.

Resonator125 - klassisen ja tulevan fuusio.

Resonator 125 on konseptipyörä, joka edustaa autenttista urheilupyörää, joka on suunnattu nuorille, jotka eivät vielä ole löytäneet moottoripyöräilyn iloja. Kevyt, hoikka ja kompakti runko sekä innovatiivinen mittaristo ovat uuden ja klassisen muotoilun risteymä. Muotokieli on siis varsin rohkea ja persoonallinen, ja siinä yhdistellään eri moottoripyöräilyn aikakausia. Pyörässä on polttoaineen suihkutuksella varustettu yksisylinterinen ilmajäähdytteinen nelitahtimoottori, jonka kuutiotilavuus on 125 cm3.

Resonator125 - klassisen ja tulevan fuusio.

Resonator125 - klassisen ja tulevan fuusio.

Rakenteissa käytetään kuten soitinrakennuksessakin oikeaa puuta.

YPJ mountain bike

YPJ on sähköisesti avustettu mountain bike, ja se on suunniteltu aikuisille, jotka haluavat ajaa millä tahansa maaperällä. Tarvittaessa voit nauttia moottorin tarjoamasta avusta, mutta samalla sen olemassaolo on tehty niin vähän näkyväksi kuin mahdollista.

Pyörässä on teholtaan 250 watin harjaton tasavirtamoottori, ja sen litium-ioniakun kapasiteetti on 400 wattituntia.

Yamaha YPJ-X -konsepti.

Yamaha YPJ-X -konsepti.

 

Aiheesta aiemmin sivuillamme: Yamaha raottaa Tokion näyttelyn mallejaan: sähköisiä konsepteja ja muuta muuttuvaa tulevaisuutta