Vakoilukuvissa yllättää, että pyörä on niin vähän naamioitu. Sen voimansiirrossa takapyörälle käytetään kuitenkin hihnaa aiemman ketjun sijasta. Myös takahaarukka on samalla laitettu uusiksi samasta syystä. Hihnaveto on pieni yllätys, mutta oletettavasti Diavelin päämarkkina-alue on kruiseriorientoitunut USA, jossa sikäläiset ovat tottuneet hihnaan.
Uusittu pakoputkisto antaa uumoilla, että moottorissa käytetää muuttuva-ajoitteista venttiilikoneistoa, joka tuo lisää alavääntöä ja sikälikin sopii tämäntyyppiselle pyörälle.
Mikäli moottori on kutakuinkin sama kuin 2015 Multistrada DVT:ssä, niin siitä lähtee 162 hevosvoimaa ja sen kuutiotilavuus on 1198 cm3. Pyörässä on oletettavasti tarjolla vähintään kolme eri tehokarttaa.
Muuten pyörä näyttää melko samanlaiselta kuin aiempi versio paitsi uudelleenmuotoiltua polttoainetankkia. Muotoilu on ehkä hieman aiempaa kulmikkaampaa. Uusi Diavel esiteltäneen lopullisesti EICMA:ssa Milanossa marraskuussa.
Katso vakoilukuvat Motorcyclistin sivulta.