Husqvarnan 701 konsepti on herättänyt ristiriitaista huomiota. Protojen osalta pitää aina muistaa se, että niillä myös testataan yleisön reaktioita. Ja toisaalta KTM-kaupan jälkeen yrityksen on myös pystyttävä osoittamaan, että merkillä on omaa tulevaisuutta.
Pyörästä julkistettiin varsin vähän teknistä tietoa, joten aivan lähipäivinä tällainen malli tuskin tulee tuotantoon. Perustana on kuitenkin 690 cm3 yksisylinterinen moottori, josta irtoaa 75 hevosvoimaa 'ja merkittävä määrä vääntöä'.
Kevyt teräsputkirunko ja WP:n jousitus- ja iskunvaimennuselementit sekä Akrapovcin pakoputkisto kruunaavat laitteen. Siinä on myös Brembon radiaalijarrut ja neljä töpösti eteen istutettua Led-valoa ajovaloina.
Valmistajan mukaan suunnittelun keskiössä on kuljettaja. Siksi tavoitteena on ollut, että jokainen komponentti toimii saumattomasti kuskin jokaisen liikkeen mukana kaikissa tilanteissa. Ergonomiaan on kiinnitetty todella paljon huomiota.