Suzuki GS 1000 -malli esiteltiin yleisölle 1978, jolloin se voitti sekä Daytonan Superbike-kisan että Suzukan 8 tunnin ajon samana vuonna, ennenkuin alkoi dominoida Daytonan ajoa seuraavan kolmen vuoden ajan.
GS 1000 saavutti kulttimaineen kuumana käyvässä isokuutioisten ja suuritehoisten nelitahtien pyörien markkinoilla. Tätä aiemmin Suzukin kaksitahtiset olivat pärjänneet hyvin. GS-sarja asetti perustan sekä myöhemmille tuotantopyörille että kilpa-ajomenestykselle.
S-versio esiteltiin 1979 ja sillä ajettiin voittoja AMA-sarjassa. Lisäksi Graeme Crosby ajoi sillä voittoon sekä Man-saaren TT-kisoissa että Suzukan 8 tunnin ajoissa 1980.
Mikä parasta: vintage- eli klassikkopyörien varaosaohjelma tuo saataville myös ilmaiseksi ladattavat omistajan käsikirjat sekä osalistat suoraan vintage-osien webbisivuilta, Suzukin tiedotteessa kerrotaan.
Muita varaosaohejlmaan kuuluvia malleja ovat RGV250 VJ21, GT750J-M, GSX-R750F-H, GT250EX ja AP50.