Japanilainen Young Magazine, joka on usein ollut oikeassa skooppeineen väittää, että se on onnistunut vakoilemaan Honda Motor Companyn uusimman projektin. Se uskoo, että uusi malli on suunnattu tuotantoon ja että hanke perustuu CB 1100 R -konseptin suureen suosioon, kun se 2007 julkistettiin Tokion mp-näyttelyssä.
Siihen aikaan vaikutti siltä, että CB 1100 R on tulossa tuotantoon. Joka tapauksessa se perustui CB 1100 F -malliin, joka myös oli konsepti siihen aikaan, mutta oli julkinen salaisuus, että malli on tulossa valmistukseen. R-versio perustui samaan uuteen nelisylinteriseen ilmajäähdytteiseen moottoriin.
Valitettavasti F-mallinkaan menestys ei ollut paras mahdollinen, sillä se suunniteltiin mp-myynnin vahvan nousukauden aikana, ja tuotiin markkinoille juuri, kun talous maailmanlaajuisesti romahti.
Tällä hetkellä, kun luottamus alkaa palata moottoripyörien myyntiin ja kiinnostus näyttää kasvavan pyöriin, jotka poikkeavat valtavirrasta, ajatus CB-R-mallista on taas ajankohtainen.
Visordown pohtii, miksi Honda päätyisi pienentämään moottoria 1100-kuutiosta 900:ään, ja päätyy tulokseen, jonka mukaan pienempi moottori kiertää korkeammalle ja tuntuu siten urheilullisemmalta.
CB 900 R:n kehityskustannukset olisivat kohtuulliset, sillä perustana oleva CB 1100 F on edelleen tuotannossa, ja 1100 R oli aikanaan todella suosittu konsepti. Mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu.
Young Magazine väittää samassa numerossa, että Honda työstää myös pienempää niinikään ilmajäähdytteisellä moottorilla varustettua CB 400 Fouria, joka on saanut inspiraatiota CB 1100 EX:n ulkonäöstä, mutta kyse saattaa olla vain Japaniin tarkoitetusta mallista.